گفتگو

به شرط پرورش درست و حمایت همه‌جانبه؛

«چهار فصل تئاتر ایران»، آینده عرصه نمایشنامه‌نویسی را تضمین می‌کند

نمایشنامه‌نویس برگزیده پروژه«چهار فصل تئاتر ایران» گفت: اگر تربیت و پرورش درست صورت گیرد و مسئولان این پروژه ارتباط خود را با نمایشنامه‌نویسان برگزیده آن حفظ کرده و این ارتباط تنها محدود به برگزاری این رویداد نشود، به طور قطع آینده عرصه نمایشنامه‌نویسی تضمین شده است.
دولت‌آبادی خواستار شد:

تئاتر کودک حوزه هنری به مرکز بازگردد

کارشناس دفتر تئاتر حوزه هنری کودک و نوجوان با تأکید بر نقش تئاتر در ایجاد شرایط مساعد فرهنگساز برای کودک و نوجوان گفت: در مقطعی موفقیت در پرداختن به تئاتر این گروه سنی در حوزه هنری محسوس بود اما فعالیت‌های مؤثر تئاتر کودک به یکباره و با انتقال آن به حوزه هنری کودک و نوجوان متوقف ماند.
اقتباس نمایشی از ادبیات انقلابی و ارزشی؛ بایدها و نبایدها/4

اقتصاد نابسامان نشر و گزینشی عمل کردن مسئولان، آفت اقتباس نمایشی

یک نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: به دلیل کمبود سرانه مطالعه که نابسامانی چرخه اقتصادی نشر شده است لذا بسیاری از ناشران تمایلی به نشر آثار فاخر ادبی مورد نیاز برای اقتباس نمایشی ندارند ضمن آنکه در مواجهه با آثار انقلابی و ارزشی به منظور اقتباس، دست نویسندگان نیز باز نیست.

«انجمن هیولاهای گمنام» را با پرهیز از نگاه مستقیم به مقولات ارزشی نوشتم

نمایشنامه «انجمن هیولاهای گمنام» حاوی نکات فراوان اخلاقی، ارزشی است چرا که تحولی در نهاد برخی موجودات هر چند خیالی را به تصویر می‌کشد اما سعی کردم این پرداخت اولاً با زبانی طنز و به دور از اشارات مستقیم به موضوع باشد.
محمدرضا آزاد:

تئاتر سفارشی لزوماً بد نیست/تأمین ذائقه و سلیقه مخاطب در تئاتر ارزشی الزامی است

مدرس دوره هنرهای نمایشی مکتب مهر حوزه هنری با اشاره به اینکه در این دوره و به زبان نمایش مقولاتی همچون مؤلفه‌های انسان کامل را تبیین می‌کنیم، گفت: معمولاً در برابر تئاتر دینی و ارزشی موضعی منفی وجود دارد با این توجیه که سفارشی است در حالیکه تئاتر سفارشی لزوماً بد نیست.