در قرن حاضر تعداد کمی تراژدی نوشته شده است. اغلب، علت این کمبود را تعداد کم شخصیتهای قهرمان در دورة ما قلمداد کردهاند، یا اینکه انسان مدرن به وسیلة شکّاکیون دانش و علوم، خونریزی را از مکتب فکری خود بیرون کرده است و اینکه اعمال قهرمانانه در زندگی اشخاص منجر به حاشیة امن و محافظهکاری نمیشود. در هر صورت ما اغلب مغلوب تراژدی هستیم یا به بیان دیگر تراژدی بر ما غالب است.
آنجلا بریجید لنزبری بازیگر انگلیسی – آمریکایی تئاتر در سالهای 1950 کار خود در تئاتر را آغاز کرد و اگرچه در سال 1944 وارد سینما شده بود اما این تئاتر حرفهای برادوی بود که توانست استعدادهای وی را به خوبی آشکار سازد.
مدیریت کلان هنری در کشورهای صاحب تئاتر به معنای شناخت هنر از طریق راههای کارشناسی و آکادمیک است.از همین رو در کشورهایی چون ایالات متحده دانشکده های هنری به تدریس اصول مدیریت اقتصادی در کنار ملزومات هنری تئاتر می پردازند.چرا که هنر تئاتر در این گونه کشورها نه از سر تفنن و نه از سر سهل انگاری،بلکه به دلایل فرهنگی والبته اقتصادی، مورد توجه و آموزش قرار می گیرد.