حوزه هنری فارس

پردیس سینمایی «امین تارخ» از سه شنبه رسما به چرخه سینمایی می‌آید‌.

رئیس حوزه هنری استان فارس: پردیس سینمایی تارخ فردا در سالروز بزرگداشت استاد امین تارخ با حضور مدیران، هنرمندان ملی و استانی آغاز به کار می‌کند و به چرخه سینمایی کشور اضافه میشود .
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر :  ۳۵۰۸۹۴

رئیس حوزه هنری استان فارس گفت: فردا دوشنبه در سالروز بزرگداشت استاد امین تارخ با حضور مدیران، هنرمندان ملی و استانی پردیس سینمایی امین تارخ آغاز به کار می‌کند و به چرخه سینمایی کشور اضافه می‌شود و اکران مردمی از روز سه شنبه آغاز می‌شود.

 وحید نمازی در نشست خبری راه اندازی پردیس سینمایی استاد امین تارخ که صبح یکشنبه در سالن نرگس سینما برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته دفاع مقدس از بهره برداری سینما امین تارخ گفت و بیان کرد: پردیس سینمایی تارخ فردا در سالروز بزرگداشت استاد امین تارخ با حضور مدیران، هنرمندان ملی و استانی آغاز به کار می‌کند و به چرخه سینمایی کشور اضافه می‌شود.

او ادامه داد: آغاز به اکران مردمی این سینما از روز سه‌شنبه خواهد بود و به بهره‌برداری می‌رسد.  

نمازی به روند افتتاح تا بهره‌برداری این سینما پرداخت و افزود: سال گذشته در مهرماه این سینما توسط وزیر کشور و شهرداری شیراز افتتاح شد و پس از گذشت حدود ۶ ماه قراردادی با حوزه هنری و موسسه بهمن سبز انعقاد شد و پس از تکمیل کار های بهره‌برداری با پروسه‌ای طولانی که طبیعی است از فردا پس از گذشت یک سال به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

او هدف ایجاد سینما تارخ در منطقه کوزه‌گری شیراز را عدالت محوری دانست و گفت: هدف از ایجاد این سینما در منطقه کوزه‌گری ایجاد عدالت در منطقه‌ای بود که زیرساخت های فرهنگی و هنری در آنجا وجود ندارد و این کار بسیار ارزشمند است. 

رئیس حوزه هنری فارس با اشاره به اینکه به پردیس هنری تارخ به عنوان یک چرخه کامل نگاه می‌شود، بیان کرد: به این پردیس سینمایی و سایر پردیس ها در حوزه سینمایی به عنوان یک چرخه کامل نگاه می‌شود، در این پردیس علاوه بر سینما کتابفروشی وجود دارد همچنین پلاتو آن به زودی وارد چرخه می‌شود و تا پایان سال نیز پیش بینی می‌شود نگار خانه در این مجموعه افتتاح شود و هنرمندان درآن فعالیت داشته باشند، درواقع به عنوان یک مجموعه کمپلکس فرهنگی به آن نگاه می‌کنیم.

سینما های قدیمی شیراز بازسازی می‌شوند

او به سایر سینماهای شیراز پرداخت و گفت: بنابر تصمیم حوزه هنری، تصمیم براین شد تا در شیراز به خصوص در سینما های قدیمی سینما تک سالن نداشته باشیم به نحوی که مردم با مراجعه به هر سینما همزمان بتوانند از چند حوزه فرهنگی استفاده کنند. 

وی به برنامه بازسازی و احداث سینماهای قدیمی بیشتر پرداخت و گفت: بازسازی و احداث سینما های قدیمی در دستور کار حوزه هنری قرار گرفته است، یکی از آنها احداث پردیس سینمایی حافظ به جای سینما پیام و پرسیا در چهارراه زند است که امیدواریم امسال کلنگ‌زنی شود.

او ادامه داد: سینما ایران ۹۵ درصد بازسازی شده و صندلی ها، کفپوش، ویدئو پرژکتور آن نوسازی شده و با زیبا سازی محیطی به یک سینما با کیفیت تبدیل شده که آماده خدمت رسانی به مردم است، سینما شیراز نیز قبلا بازسازی شده بود و حال با حمایت موسسه بهمن سبز سیستم صوتی و تصویری آن تقویت شده است، برای بازسازی یا احداث سینما سعدی نیز به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم که که بتوانیم آن را با هویت اصلی‌منطقه که سینما سعدی نام دارد سازگار تر کرده و حفظ کنیم. 

هادی اسماعيلی، رئیس موسسه فرهنگی و تبلیغاتی بهمن سبز نیز در این نشست خبری بهربرداری سینما تارخ را به فال نیک گرفت و گفت: افتتاح این پردیس سینمایی در شهر شیراز را که شصت و دومین پردیس سینمایی زیر نظر موسسه بهمن است را به فال نیک می‌گیریم‌. 

او موسسه بهمن سبز را معرفی کرد و افزود: بهمن سبز بزگترین زنجیره سینما داری کشور با بیش از ۲۰۰ پرده و سالن سینما در کشور است که مسئولیت و تولید پخش محتوا های انقلاب اسلامی را برعهده دارد و در چند سال گذشته بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در حوزه هنری هزینه توسعه زیر ساخت سینما ها در کشور کرده است.

وی افزود: تا کنون در ۲۱ استان و ۴۰ شهر ایران، سینما زیر مجموعه موسسه بهمن سبز داریم و امیدواریم این اتفاق را در شهر های بالای ۲۰۰ هزار جمعیت نیز شاهد باشیم و تعداد را به ۵۵ شهر برسانیم.  

اسماعیلی با اشاره به رویکرد حرکت به سوی مجتمع های فرهنگی عنوان کرد: رویکرد ما حرکت به سوی مجتمع های فرهنگی خانواده محور و توسعه این زیر ساخت ها است. 

او ادامه داد: سینما یک جایگاه فرهنگی برای خانواده است و اثر زیادی بر مخاطب می‌گذارد، به همین منظور علاقه مندیم این اتفاق در مکان هایی که قابل توسعه است را بیشتر انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در شهر های کم جمعیتی که سینما وجود ندارد سعی کردیم با اکران سیار محتواها را به مخاطبان برسانیم. 

در آخر به پاس بزرگ‌داشت هنرمند فقید استاد امین تارخ از پستر آن رونمایی شد.

ارسال نظر