مسعود نادر زاده

مسعود نادر زاده
مسعود نادر زاده؛ هنرمند نقاش با بیان اینکه هنر متعهد باید در خدمت مردم باشد گفت نقد و انتقادات از سوی افراد در فضای مجازی به صورت سازنده به کار برده نمی شوند و از این منظر چندان نمی تواند به هنرمند کمک کند.
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر :  ۱۶۷۸۱۷

مسعود نادر زاده که با سه اثر نقاشی در نمایشگاه هنرمندان شهرستان بیجار حضور دارد با بیان اینکه در برخی شهرستان ها هنرمندان به صورت مقطعی و تنها در مناسبت هایی خاص فرصت ارائه آثار خود در نمایشگاه ها را پیدا می کنند؛ اظهار داشت: « من بیشتر برای رضامندی و دل خودم نقاشی می کنم و به فکر ارائه و یا فروش کارهایم نیستم. آرامشی که از نقاشی و طرح زدن بر بوم در من ایجاد می شود انگیزه من برای نقاشیست هر چند به لحاظ اقتصادی صرفه مالی برایم نداشته باشد.»
او ادامه داد: «اگر توانش را داشته باشم بیشتر سراغ سوژه هایی می روم که به مردم مربوط می شود و به بیان مسائل جامعه می پردازم. یک اثر هنری تاثیرگذار با مخاطب ارتباط برقرار می کند و صرف نظر از فرم های نقاشی امروزی که همه چیز را بر عهده مخاطب گذاشته اند و بیننده اثر در این ارتباط تنهاست و باید به شخصه به یک برداشت از آثار برسد، من معتقدم هنرمند باید بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. تنها رعایت اصول هنری و زیبایی شناسی بدون بیان و انتقال یک مفهوم و حس خاص چندان تاثیرگذار نیست.»
نادرزاده با اشاره به اینکه فضای مجازی فارغ از اینکه ممکن است بهره هایی هم داشته باشد اما از نظر من چندان کارا نیست؛ عنوان داشت: «احساس می کنم نقد و تعریف در این فضا بر حسب عادت و ارتباطات روزمره صورت می گیرد و نه از روی واقعیت. ممکن است انتقال اطلاعات کاربردی هم انجام شود اما به نظر من خاصیت تاثیرگذاری بر روند کاری یک هنرمند ندارد.»
این هنرمند نقاش پیرامون آموزش نقاشی گفت: «کسی که می خواهد به آموزش هنر بپردازد باید راه های این انتقال دانش را بلد باشد. به عنوان مثال من خودم نسبت به کارم تخصص نسبی دارم اما هیچ وقت ادعا ندارم که بتوانم این آموخته ها را به دیگران آموزش دهم.»نادرزاده با بیان اینکه هنر متعهد در خدمت مردم است؛ ادامه داد: «در این جریان هنرمند به چیزی می پردازد که مورد نیاز جامعه بوده و بتواند دردی از مردم را بهبود ببخشد حالا فردی با قلمش، یکی با شعرش در ادبیات، دیگری در موسیقی و ... به هر حال اینگونه خود را جزیی از مردم تعریف می کند.»
این هنرمند افزود: «گالری گردی نباید تنها توسط بخش خاصی از جامعه صورت بگیرد. حضور در محیط های فرهنگی چون نمایشگاه های هنری منوط به قشر خاصی نمی شود و بهتر است در این راستا فرهنگ سازی ها و ایجاد زیرساخت های مناسب انجام شود.»
گفتنی است مسعود نادر زاده متولد 1337، فوق دیپلم نقاشی / نقاش، خوشنویس و بازیگر تئاتر که حضور در نمایشگاه های متعدد نقاشی جمعی و انفرادی را در کارنامه هنری خود دارد.

ارسال نظر