در «گالری خانه عکاسان» حوزه هنری انجام شد؛

افتتاح نمایشگاه «نمای حقیقت»

افتتاح نمایشگاه «نمای حقیقت»
نمایشگاه «نمای حقیقت» مجموعه‌ای از دست‌آفریده‌های دانشجویان دانشکده هنر و معماری در گالری خانه عکاسان حوزه هنری گشایش یافت.
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
کد خبر :  ۸۷۷۶۴

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، در مراسم افتتاح این نمایشگاه که بعدازظهر یکشنبه ششم بهمن‌ماه برگزار شد، علی فروزان‌فر مدیر مرکز معماری اسلامی، ریحانه‌سادات طباطبایی‌یگانه استاد راهنما و مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری حضور داشتند.

نمایشگاه «نمای حقیقت» با هدف مهارت‌ورزی در فن مورفینگ (معماری پارامتریک) انجام شده است که با توجه به هم‌زمانی تولید این آثار با ایام اربعین، موضوع کارها با مفهوم حماسه حسینی و شهادت انتخاب شد و حاصل آن نمایشگاهی در سطح دانشکده هنر و معماری در ایام اربعین بود.

طباطبایی‌یگانه استاد راهنمای این آثار، هدف برگزاری نمایشگاه را آشنا شدن افراد با مفاهیم ارزشی بومی و دینی دانست و گفت: هدف خلق این آثار، زنده‌ نگه داشتن و بزرگداشت ارزش‌هایی است که به طور عمومی در دانشکده معماری به آن پرداخته نمی‌شود و بیشتر رویکردها به معماری غربی است.

این مدرس دانشگاه با اشاره بر نقش اساتید معماری به عنوان هدایتگر ذائقه دانشجویان گفت: اگر اطلاعات و آموزش صحیح به معماری وارد شود، آینده این رشته درخشان خواهد بود.

وی با اشاره به نقدهای موجود در این رشته ادامه داد: هنگامی که توجه به معماری صرفا به دلیل طرح‌های خلاقانه باشد و هیچ نگاهی به ارزش‌های بومی و ملی نداشته باشیم، نتیجه آن معماری فعلی شهر ما است که هیچکدام با دیگری سازگاری ندارد.

در این نمایشگاه آثار ۱۲ گروه با عناوین «هم‌تراز تا اربعین»، «تشنه سیراب»، «روایتی از ذوالجناح»، «عزاداران حسینی»، «آزادی»، «آب» و «مسیر سرخ شهادت و امتداد و اتصال با ظهور» حضور دارند.

فروزان‌فر مدیر مرکز معماری اسلامی نیز در حاشیه این نمایشگاه، پیوند هنر با مفاهیم آیینی و دینی را هدف این نمایشگاه دانست و گفت: ارزش اصلی این نمایشگاه، پیوند تخصص و تعهد و نمایش مفهوم مقدس عاشورا و امام حسین(ع) در کالبد فعالیت دانشجویی است.

وی از کارگاه‌های آتی این مرکز خبر داد و گفت: هدف برگزاری این کارگاه‌ها، احیای هنرهای سنتی اصیل ایرانی است که در حال فراموشی بودند؛ کارگاه‌هایی مانند آیینه‌کاری، گچ‌بری، مقرنس، هندسه طلایی و گره‌چینی.

فروزان‌فر تصریح کرد: کارگاه‌های مهارت‌افزایی و باشگاه معماران جوان هم در اوایل سال ۹۹ شروع به فعالیت خواهند کرد.

گفتنی است، نمایشگاه «نمای حقیقت» مجموعه‌ای از دست‌آفریده‌های دانشجویان دانشکده هنر و معماری، یکشنبه ششم بهمن‌ماه در گالری خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد و تا سه‌شنبه هشتم بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر