فرخی : هنگام نقاشی سردار شهید احساس غربت نداشتم

فرخی : هنگام نقاشی سردار شهید احساس غربت نداشتم
مهدی فرخی، هنرمند نقاش که سردوشی‌های سردار شهید سپهبد حاج قاسم را با گل‌های نرگس تصویر کرده، حس و حال خود را بدون غربت توصیف کرد و معتقد است: سردار سلیمانی راه امام زمان را در پیش گرفت.
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر :  ۸۷۶۶۰

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، مهدی فرخی در خصوص اثری که تصویر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را با سردوشی‌های گل نرگس نشان می‌دهد، بیان کرد: حقیقت امر این بود وقتی به سردار شهید فکر کردم، تصاویر بسیاری از ذهنم عبور کرد، ولی یک تصویری که در ذهن من از سردار سلیمانی ثبت شده بود، حال و هوا و راه عاشورایی سردار بود که توسط سردار سلیمانی در زمان حال و معاصر ما یک حیات و جنب‌وجوش دوباره‌ای یافت.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی و یارانش در مسیر عاشورا قدم برمی‌داشتند، او سردار اسلام معاصر ما بود و از همین حیث من پرتره خود سردار را کار کردم و چهره شادمانی از سردار شهید بر روی تابلو تصویر کردم، چرا که سردار همیشه آرزوی شهادت داشت و سردوشی‌های سرداری‌ را محل رویش گل نرگس قرار دادم زیرا گل نرگس در دین و مکتب ما نماد حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) هست که سردار سلیمانی هم راه امام زمان(عج) را در حیات خود در پیش گرفت.

این هنرمند نگارگر و نقاش خاطرنشان کرد: من این اثر را نماد و تمثیلی از سربازان امام زمان دانستم و در تابلوی خود به مردم و مخاطبان ارائه کردم، حس و حال روشنی به سردار شهید دارم، چرا که راهی را که سردار سلیمانی رفتند، راهی است که رهرو زیاد دارد و خود ایشان رهروان زیادی را تربیت کردند. در اجرای تصویر هنری از سردار حس غربت ندارم، چون قطعا می‌دانم که خون شهدا برکات فراوانی دارد.

وی ادامه داد: خون شهدا جوامعی را مصمم می‌کند و به هم گره می‌زند و آنها را در یک راهی می‌برد و به اقتدار می‌رساند. من ایمان دارم که راه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پُر رهرو است و کسان زیادی در مکتب ایشان که مکتب اهل بیت است تربیت شدند و به یاری خدا به آرمان و آرزوهای طیبه‌ای که این سربازان گمنام امام زمان داشتند، همه ما برسیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر