میزبانی گالری فرمانفرما از دو نمایشگاه انفرادی نقاشی و عکاسی

میزبانی گالری فرمانفرما از دو نمایشگاه انفرادی نقاشی و عکاسی
گالری فرمانفرما میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های اکرم افضلی در گالری شماره ۱ و نمایشگاه انفرادی عکاسی مریم سعیدپور در گالری شماره ۲ است.
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر :  ۸۱۹۰۱

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ایسنا، این نمایشگاه‌های هنری در تاریخ ۱۳ لغایت ۲۷ دی‌ماه در گالری فرمانفرما برگزار می‌شوند.

سهراب هادی در بیانیه نمایشگاه اکرم افضلی که دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته نقاشی و عضو موسسه هنرهای تجسمی معاصر و انجمن هنرهای تجسمی استان تهران است، نوشته:

«اول، اعتبارِ رنگ است و نیز اعتبارِ طرح و سوّم اعتبارِ نقش است؛ که این سه معتبر و بیرون از نفس و عقل و فرض هستند و قائم بر طبع و عشق و خیال و هریک از این سه‌گانه را در ابواب اندیشه نقاشانه‌ی نقاش در بنایی زیبا و استوار و در امتزاج با حقیقتِ شهود و طلبِ عشق می‌بینیم که در نهایتِ ایجاز خلق شده است.

نقاش، هر آنچه در این معانی گنجانده است به قلم ادراک و آفرینش‌های خلاقانه است. و آنچه در پردازش‌های این آثار قابل تامل است بیان منحنی‌های قوس وجود و تمامیّتِ شناخت کامل نقاش از زیبایی بوده است که، نقاش بر خامه‌ی قلم خویش اینگونه نقش زده است.

چرا که هم ناظر بر پیام قدسی در هنر است و به عبارتی می‌توان گفت: این بیان حقیقت زیبایی، همان طریق مکشوف حقیقت زیبایی در هنر است. و متجلی وجود اصالت در هنر.»

 

نمونه‌ای از آثار اکرم افضلی

 

همچنین مریم سعیدپور که قرار است نمایشگاه عکس خود را در این گالری برگزار کند، متولد ۱۳۶۳ تهران و دانش‌آموخته انجمن سینمای جوان و عکاسی دانشکده خبر در سال ۸۴ است.

 

 

او که آثار خود را در نمایشی تحت عنوان «نیم فاصله» بر دیوارهای گالری فرمانفرما می‌برد، در توضیح این نمایشگاه نوشته است: «اولین مواجهه ما با مفهوم رابطه، عموما نتیجه‌ ادراک‌ رابطه‌ی والدینمان است. همان‌طور که آنان نیز این را از مادران و پدرانشان دریافته‌اند. ذهن ما، بی‌آنکه بدانیم یا بخواهیم از این قالب‌ها شکل می‌گیرد، هرچند متناقض و با سر و شکلی تازه که محصول مشترک فهم ابتدایی‌مان از ساز و کار جهان است و دریافت‌های فردی‌.»

 

نمونه‌ای از آثار نمایشگاه «نیم فاصله»

«نیم فاصله مرور حسرت‌های ته‌نشین شده‌ای است‌ در فقدان وضعیت باشکوه. قاب‌هایی از ناخودآگاه که با رشته‌هایی نازک به زندگی‌مان آویخته شده. امکان سخت رضایتی که پیوسته سیال است میان ماندن و رفتن، ساختن و ویران کردن، داشتن و نداشتن.»

گالری فرمانفرما در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ واقع شده است و هر روز به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ الی ۱۹ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ امکان بازدید دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر