کارگاه منطقه ای تایپوگرافی پوستر اسماءالحسنی در کرمان برگزار شد

کارگاه منطقه ای تایپوگرافی پوستر اسماءالحسنی در کرمان برگزار شد
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کرمان گفت: کارگاه منطقه ای تایپوگرافی پوستر اسماءالحسنی با حضور علیرضا حصارکی و جمعی از هنرمندان گرافیست 4 استان به کار خود پایان داد.
دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر :  ۸۱۷۱۲

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان کرمان، سیدجوادمیرحسینی گفت: در آستانه شانزدهمین نمایشگاه پوستر حروف نگاری اسماءالحسنی، کارگاه منطقه ای تایپوگرافی پوستر اسماءالحسنی با حضور استاد علیرضا حصارکی مدرس کارگاه و هنرمندانی از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی و کرمان 27، 28 و 29 آذرماه در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی بیشتر طراحان گرافیک جوان و متعهد انقلابی با خطوط اسلامی و استفاده خلاق از این خطوط درطراحی پوستر به ویژه پوستر حروف نگاری است.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کرمان با اشاره به استقبال خوب هنرمندان از این کارگاه عنوان کرد: با اطلاع رسانی کاملاً هدفمند در فضای مجازی و مراکز علمی و دانشگاهی، 40 نفر از هنرمندان رشته های تجسمی منجله گرافیک، تصویرسازی، نقاشی و خوشنویسی که اکثراً تحصیلات دانشگاهی مرتبط دارند برای کارگاه ثبت نام و در آن حضور پیدا کردند.

میرحسینی عنوان کرد: کارگاه منطقه ای تایپوگرافی پوستر اسماءالحسنی با حضور استاد علیرضا حصارکی مدرس کارگاه به مدت 3 روز در روزهای 27، 28 و 29 آذرماه در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 8 الی 12 و 15:30 الی 19:30 در سالن کتابخانه تخصصی هنر موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شد.

علیرضا حصارکی مدرس این کارگاه با اشاره به این نکته که ضعف اصلی برگزاری این نوع کارگاه‌ها به نتیجه نرسیدن طرح‌های هنرمندان حاضر در کارگاه به دلیل کمبود زمان است گفت: بدون شک با برگزاری این نوع کارگاه‌ها به دلیل ایجاد هم‌افزایی و آمدن اساتید برتر کشور به نقاط مختلف، عدالت آموزشی هم میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به هیئت‌داوران نحوه داوری آثار متغییر است افزود: ترکیب‌بندی، شناخت‌رنگ، ایده‌پردازی و تکنیک‌های اجرایی آثار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر این اساس آثار برتر انتخاب می‌شوند.

حصارکی با اشاره به این نکته که تایپوگرافی در شرق با تایپوگرافی در غرب تفاوت‌های بنیادین دارد تصریح کرد: ما در غرب چیزی به عنوان خوشنویسی به شکل شرقی آن نداریم، خوشنویسی از بستر کشورهای شرقی به غرب انتقال پیدا کرده است، خوشنویسی برای ما یک هویت ملی و اعتقادی دارد اما در غرب به عنوان یک عامل مقدس شناخته نمی‌شود و فقط یک عنصر نوشتاری است.

مدرس کارگاه منطقه‌ای تایپوگرافی پوستر اسماءالحسنی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی از رویداد‌هایی که در تایپوگرافی داریم به صورت مقطعی در چند نوبت بیشتر برگزار نشده است، مسلما برگزاری پانزده دوره از جشنواره اسماءالحسنی در تغییر زاویه‌ی دید طراحان گرافیک مهم و تأثیرگذار بوده است.

گفتنی است؛ کارگاه منطقه ای تایپوگرافی پوستر اسماءالحسنی به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کرمان با حضور علیرضا حصارکی مدرس کارگاه و هنرمندانی از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی و کرمان 27، 28 و 29 آذرماه در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر