مدرسه هنرهای تجسمی

مدرسه هنرهای تجسمی
یاداشتی بر یکی از نقاشی های مرتضی اسدی
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر :  ۸۱۶۰۲

 

از سوالاتی که همیشه برای هنرجویان هنر مطرح است، آن است (که فاصله بین آموزش های دیده شده در مراکز آموزشی هنری تا خلق آثار هنری چقدر است). این که کلاس های طراحی ، دروس مبانی هنرهای تجسمی و رنگ شناسی چقدر می تواند به هنرجویان این رشته (هنرهای تجسمی ) کمک کند تا بتوانند در خلق اثر هنری خود موفق باشند .

مرتضی اسدی، خود نمونه ای از هنرمندان نقاش است که این رشته را از دوره هنرستان هنر، در گرایش نقاشی شروع کرده و اکنون مدتی است که دوره دکترای خود را در دانشگاه هنر (دانشگاه شاهد) به پابان رسانده . اسدی که سرچشمهای نقاشی مدرن را نیز بسیار خوب درک کرده است توانسته با بهره گیری از نقاشیِ آکادمیک و نوگرا، خود پلی بی نظیر برای علاقمندان به این رشته باشد . پلی که روند پژوهشی برای خلق یک اثر نقاشی را کامل می کند.

در نقاشی های اسدی ما به خوبی می توانیم درکِ درستی را از موضوعی که به آن مبانی هنرهای تجسمی گفته یشود ببینیم . اما این موضوع را اسدی با هوشمندی خود به چنان نقاشی بدل می کند که بیننده تنها به دلفریبی نقاشی او می اندیشد .در اثر پیش روی مان ما می توانیم بهره جستن از کیفیت های مختلف بصری را ملاحظه کنیم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر