در نشست خبری سومین دوسالانه طراحان بسته‌بندی کالای ایرانی مطرح شد؛

توجه به محیط زیست و ایده‌ها و خلاقیت‌ها / هدف‌گذاری برای خروج دوسالانه از انحصار شهرهای برزگ

توجه به محیط زیست و ایده‌ها و خلاقیت‌ها / هدف‌گذاری برای خروج دوسالانه از انحصار شهرهای برزگ
دبیر سومین دوسالانه طراحان بسته‌بندی ایران گفت: امسال رویکردهایی همچون «توجه به محیط زیست و ایده‌ها و خلاقیت‌ها» را در دوسالانه مدنظر داشته‌ایم.
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر :  ۸۱۵۴۰

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از فارس، نشست خبری سومین نمایشگاه دوسالانه طراحان بسته‌بندی ایران با حضور ایمان آل مظفر مدیرمسئول و موسس سایت بسته‌ها، امیرحسین عباسیان کارآفرین، امیرهومن محمدی کارآفرین، متین میرزایی مدیر روابط عمومی و مهرداد ذوالنور مشاور رسانه‌ای، پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۵ آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

آل مظفر​ در ابتدای این نشست گفت: باور داریم باید در شرایط سخت ایستادگی کنیم و برای کشورمان آینده را بسازیم و به نسل بعدی کشور را تحویل دهیم. وارد نشدن کالای خارجی و تولیدکنندگان داخلی با همه مشکلات سعی می‌کنند جایگزین مطلوب و شایسته برای کالای خود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم سازندگی را معنا کنیم و امید را در جامعه پرورش دهیم. ماندن و ساختن کشور نیاز به امید دارد. امسال خوشحالیم، هم به‌واسطه استقبال از دوسالانه​ و هم به دلیل حمایت‌هایی که از سازمان‌های دولتی و خصوصی کسب کرده‌ایم؛ از رزرو تابلوهای شهری برای تبلیغ دوسالانه تا دریافت کمک‌هایی نظیر چاپ کتاب و پذیرایی دوسالانه و...

مدیرمسئول وبسایت بسته‌ها و بانی برپایی دوسالانه طراحان بسته‌بندی ایران گفت: امسال رویکردهایی همچون «توجه به محیط زیست و ایده‌ها و خلاقیت‌ها» را در دوسالانه مدنظر داشته‌ایم.

عباسیان از کارآفرین برتر کشورمان هم در این نشست گفت: به نمایندگی از یک گروه تولیدی ۵ هزار نفره و برندی با حدود نیم قرن سابقه در این نشست شرکت کرده‌ام.

وی گفت: آنقدر که گفته‌ایم و مسؤولان نشنیده‌اند، عادت کرده‌ایم روی پای خودمان بایستیم. این در حالی است که تولیدکنندگان معمولا برنامه‌ریزی‌های ۱۰ ساله دارند و اتفاقات پیش‌بینی نشده مانند گرانی ناگهانی سوخت، ما را به روزمرگی انداخته است و امکان برنامه‌ریزی بلندمدت نداریم.

عباسیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تولیدکنندگان بزرگ ما اکثراً همچنان درگیر فرآیند تولید هستند و روی کارهای تولیدی سرمایه‌گذاری می‌کنند اما توجه چندانی به بسته‌بندی محصول خود و برند شدن ملی ندارند.

این کارآفرین ادامه داد: تصوری که از واژه برند در کشور وجود دارد، در حد یک نام و نشان است، در حالی که برند قبل از هر چیز یک هویت است که از یک هویت بصری و یک هویت ذهنی تشکیل شده است. ما در بهترین حالت، در برندهای داخلی صرفا هویت بصری را می‌بینیم. هویت ذهنی پشت تولیدات ما وجود ندارد، مثلا اکثر ما روی خرید شیر از یک برند خاص تعصب نداریم. ما بهترین زعفران دنیا را داریم اما بسته‌بندی مناسبی نداریم و چون هویت ذهنی برای آن تعریف نکرده‌ایم، نمی‌تواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

 

 

میرزایی مدیر روابط عمومی و تبلیغات هم در ادامه نشست ضمن ارائه گزارشی از فرآیند انتشار فراخوان گفت: ۴۳۶ اثر از ۱۸۸ طراح مستقل و استودیو طراحی دریافت کردیم که پس از انتخاب، ۲۰۴ اثر از ۱۰۸ طراح به نمایشگاه راه پیدا کردند که نسبت به دوره قبل، رشد ۲ و نیم برابری را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری ما این بود که دوسالانه را از انحصار پایتخت و شهرهای بزرگ صنعتی خارج کنیم و از تمام نقاط کشور اثر دریافت کنیم. همچنین شرکت کردن طراحان جوان در دوسالانه به ویژه در بخش ایده‌ها و خلاقیت‌ها از دیگر دستاوردهای این دوره دوسالانه است.

به گفته روابط عمومی دوسالانه طراحان بسته‌بندی ایران، ​۵۰ اثر در بخش جنبی شرکت کرده‌اند که نفرات برتر توسط تیم تتراپک در روز اختتامیه جشنواره اعلام می‌شود. این دوسالانه ششم دی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح و اختتامیه آن ۱۳ دی در هتل استقلال برگزار می‌شود. امرالله فرهادی، سیدرضا خلیلی، مهرزاد دیرین، سیدمصطفی سیدابراهیمی و تیم تتراپک ​داوری آثار را برعهده دارند.

آل‌مظفر در پاسخ به این پرسش که آیا دفتر تجسمی ارشاد از شما حمایت کرده‌است یا خیر، گفت: تا کنون سعادت دیدار با آقای مظفری مدیر دفتر تجسمی را نداشته‌ام.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری که چرا بسیاری از بسته‌بندی‌های داخل کتاب دوسالانه را در سطح شهر نمی‌بینیم، گفت: هزینه طراحی ​بسیار بالاست و هر مجموعه تولیدی برای طراحی نمی‌تواند هزینه کلانی بکند. ضمن اینکه محصولات تولیدکنندگان بزرگتر و مشهورتر، بهتر از تولیدات نوپا و کوچک دیده می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر