شیخی : تابلوی «پوتین رزمنده» برگرفته از یک داستان واقعی / مسئولین و هنرمندان انقلابی در اقلیت هستند

شیخی : تابلوی «پوتین رزمنده» برگرفته از یک داستان واقعی / مسئولین و هنرمندان انقلابی در اقلیت هستند
علی‌محمد شیخی نقاش دفاع مقدس، داستان واقعی توجه به حفاظت از بیت المال از سوی یکی از رزمندگان جنگ تحمیلی را در تابلو «پوتین رزمنده» به تصویر کشیده است.
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
کد خبر :  ۴۶۷۹۲

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، علی‌محمد شیخی از هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه هنرهای تجسمی «بسیجی» در حوزه هنری اظهار کرد: تابلو «پوتین رزمنده» برگرفته از داستان واقعی یکی از رزمندگان دفاع مقدس است که قبل از عملیات پاکسازی منطقه‌ای از مین، پوتین‌های نو خود را که از تدارکات جبهه تحویل گرفته بود باز کرده و گفت «به بیت‌المال بازگردد، من که به روی مین می‌روم». این رفتار رزمنده من را بسیار تحت تاثیر قرار داد و منشاء طراحی این تابلو شد.

 

تابلوی «پوتین رزمنده» / اثر علی‌محمد شیخی

وی خاطر نشان کرد: حوزه هنری از زمانی‌که هیچ مجموعه‌ای به فکر حمایت از ارزش‌های دفاع مقدس در قالب هنر نبود، در این مهم اهتمام داشت و پیشرو بود، هم اکنون نیز هنرمندان بسیاری با آثار خود سعی در تداوم و انتقال مفاهیم و معانی انقلاب اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس در قالب آثار هنری دارند، اما گاهی مسئولینی هستند که حتی حاضر نیستند آثار هنری حوزه انقلاب اسلامی را مشاهده کنند و انگار این آثار برای آنها قدیمی و تکراری است، در حالی‌که هنرمند معنا و مفهوم اثر خود را باور دارد و مسئولان در حق این آثار کم‌لطفی می‌کنند.

این نقاش دفاع مقدس تصریح کرد: بسیار از وضعیت موجود ارتباط مسئولان با دفاع مقدس و آثار هنری مرتبط با آن ارزش‌ها ناراحت هستم، مسئولان حتی آنهایی که شعار می‌دهند در اقلیت هستند و هنرمندان انقلابی هم در اقلیت هستند.

شیخی ادامه داد: هنرمندانی که برای دفاع مقدس از جان مایه گذاشتند برای حفظ و اعتلای این ارزش‌ها همچون شهید هستند و وظیفه خود را انجام داده‌اند، چه بسا که با یک اثر هنری بسیاری از افراد جامعه دگرگون شده‌ و تحت تاثیر قرار گرفته‌اند چرا که خالق آن به موضوع کار خود باور داشته‌است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر