آموزش بازاریابی از طریق شبکه های مجازی

آموزش بازاریابی از طریق شبکه های مجازی
شبکه های اجتماعی محبوب ترین و پرکاربردترین راه کار مردم برای ارتباط عمومی در بستر فضای مجازی هستند. با روی بورس آمدن استفاده از گوشی های تلفن همراه به منظور استفاده از شبکه های اجتماعی مختف ؛ عملا دسترسی کاربران بسیار گسترده تر و فراگیرتر شده است. این مساله تا جایی پیش رفته که شاید زندگی بسیاری از کاربران به همین شبکه های اجتماعی گره خورده باشد.
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر :  ۴۶۷۸۷

آموزش بازاریابی از طریق شبکه های مجازی
این اقبال عمومی و استفاده همه جانبه مردم از اپلیکیشن هایی چون تلگرام ، اینستاگرام ، آپارات ، فیسبوک ، توییتر و … فضای بسیار مساعدی را برای کسب و کارهای مختلف به منظور بازاریابی به وجود آورده است. بنابراین طبیعی است که بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا سوشیال مارکتینگ هر لحظه گسترده تر شده و تبدیل به مبحث جدی تری شود. در این نوشتار به بیان چگونگی بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی به نحوی که بیشترین بازدهی را داشته باشد پرداخته شده است.

        
کاربردهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی:

1- کمک به معرفی بهتر و بیشتر کسب و کارتان به کاربران و افراد مختلف

2- تسهیل در روند برندسازی و کسب شهرت برای کسب و کار شما

3- ایجاد حس تعلق و وفاداری میان مشتریان

4- تبلیغات با سرعت بسیار بیشتر و با بازدهی بالاتر

5- کاهش بسزای هزینه های تبلیغاتی نسبت به سایر روش ها

6- کمک به سئوی وبسایت و برند شما در موتورهای جستجو

7- فراهم نمودن بستر فعالیت تجاری B2B


روش های کاربردی در بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
– ابتدا باید نیازهای کاربران را بررسی و حسابی تجزیه تحلیل کنید. قاعدتا کاربران براساس نیازهای خود اقدام به استفاده از خدمات یا خرید کالا از طریق اینترنت می نمایند.

– نام تجاری خودتان را متناسب با نوع کسب و کارتان و با دقت زیاد انتخاب کنید.

– بازاریابی در شبکه های اجتماعی به براساس انتشار مطالب و محتوای با کیفیت ، کاربردی و تخصصی پیش می رود. پس بیشتر از حجم تبلیغات به کیفیت محتوایی که منتشر می کنید توجه داشته باشید و در این زمینه از کارشناسان تولید محتوا و سئوی محتوا بهره بگیرید.
– توجه داشته باشید که کاربران اینترنت ، علی الخصوص کاربران موبایل اصلا علاقه ای به خواندن محتواهای طولانی ندارند ، لذا محتوای خود را کوتاه و کاربردی بنویسید و حتما داخل آن از تصاویر و ویدئوهای جذاب استفاده کنید.

– استفاده از مطالب شاد و مفرح در میان کار تاثیر بسیار خوبی بر روی کاربرانتان می گذارد ، فقط توجه داشته باشید که استفاده از محتوای طنز را از حد نگذرانید.

– سعی کنید در تمام اوقات در دسترس کاربرانتان باشید و سوالات و نظرات آن ها را با صبر و حوصله پاسخ دهید. در پاسخگویی به کاربرانتان با لحن مناسب و با آرامش اقدام نمایید. همچنین در مواردی که محصولی در حوزه جغرافیایی خاصی کاربرد بیشتری دارد به مسائل فرهنگی محدوده مربوطه دقت نمایید.

– محتوای مناسب را در زمان مناسب منتشر نمایید و باعث مزاحمت کاربرانتان نشوید.

– حتما در بیوگرافی صفحه شبکه اجتماعی کسب و کارتان در این مورد که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید توضیح مختصری دهید.
سعی کنید از تصاویر خلاقانه و حرفه‌ای استفاده نمایید.

– از ساخت کلیپ های صوتی و تصویری در شبکه های اجتماعی مخصوصا شبکه هایی همچون تلگرام و اینستاگرام غافل نشوید.

– بازخوردهای مخاطبان بسیار با دقت تحلیل کنید.

– به یاد داشته باشید که حق همیشه با مشتری است. در صورت نارضایتی مشتریان از محصول یا خدمات شما ، از بحث کردن بپرهیزید زیرا نمی توانید برنده ی این بحث باشید.

– سعی کنید با شخصیت های تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی مرتبط شوید. دیده شدن افراد مشهور به عنوان دوستان فیسبوک یا فالوور های ایستاگرام تاثیر بسیار خوبی در جذب مشتری دارد.

– آمار دنبال کننده، اعضا و بازدیدکنندگان خود را بطور مداوم بررسی کنید تا بتوانید استراتژی مناسب ارائه دهید.

– از چندین شبکه اجتماعی مختلف به طور همزمان برای تبلیغات خود استفاده نمایید.

– به طبقه بندی مطالب خود از طریق هشتگ ها یا امکانات مشابه در سایر شبکه ها بهره ببرید.

– با کسب رضایت مشتریان و هماهنگی های لازم، نظراتشان را راجع به محصول یا خدمات دریافتی در دید عموم قرار دهید.

– گاهی محتوا یا برنامه ای برای تقدیر و تشکر از مشتریان خود ترتیب دهید.


دقت داشته باشد که نتیجه گیری از بازاریابی براساس شبکه های اجتماعی نیاز به پشتکار و صبر زیاد دارد ، انتظار نداشته باشید که پس از دو سه هفته فعالیت شاهد نتایج چشمگیر شوید. باید قدم به قدم پیش رفته و با پشتکار فراوان فعالیت برنامه ریزی شده ی خود را ادامه دهید.

ارسال نظر