تاثیر نوشتن متون طولانی بر سئوی وبسایت

تاثیر نوشتن متون طولانی بر سئوی وبسایت
آیا تاکنون برای وبسایت خود اقدام به نوشتن متون طولانی و بلند و بالا که متشکل از بیش از 4000 کلمه باشند کرده اید؟ می دانیم که به احتمال زیاد سراغ چنین کار طاقت فرسایی نرفته اید ، اما اگر از تاثیر بسیار زیاد انجام این کار بر روی سئوی سایتتان مطلع بودید ، حتما نسبت به آن اقدام می کردید. در کلام اول باید بگوییم که انجام درست و صحیح این کار می تواند رتبه وبسایت شما را در نتایج موتورهای جستجو دچار دگرگونی فراوانی کند.
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر :  ۴۶۷۸۲

اشتباه بزرگ بسیاری از تولید کنندگان محتوا

همانطور که قبلا هم بارها گفته ایم گوگل در سیاست های جدیدش شدیدا بر کیفیت محتوای تولید شده توسط وبسایت ها تاکید دارد. در گذشته ای نه چندان دور ، بسیاری از بلاگ نویسان به منظور افزایش رتبه سایت خود و ازدیاد محتواهای تولیدی ؛ اقدام به تولید پیاپی محتواهای کوتاه (حدود 400 الی 500 کلمه) اما با عناوین مختلف و به تعداد زیاد می نمودند و از این طریق در صدد ارتقای رتبه خود بودند.

این اقدام منجر به افت کیفیت و بی ارزش شدن محتواهای تولیدی شده بود. همچنین عده ای با انتشار متون طولانی اما بی ارزش و غیر کاربردی موجبات آزار کاربران را فراهم نمودند. این محتواها تنها به جمله بندی های مختلف یک موضوع را بی دلیل شرح و بسط می دادند و به قولی گوگل را گول می زدند.

مسلم است که گوگل نیز بی کار ننشست و با انجام اقدامات جدید به جان چنین سایت هایی افتاد. در یک کلام گوگل تاکید دارد که طولانی بودن مهم نیست ؛ محتوا مهم است. حال اگر محتوا کاربردی و با کیفیت طولانی هم باشد که دیگر نور علی نور است.

براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده در زمینه فاکتورهای مختلف سئو که در سال 2016 صورت پذیرفت ، مشخص شد پست هایی که در نتایج اول جستجوگر گوگل قرار می گیرند به طور متوسط بین 1800 تا 2000 کلمه هستند. این عدد با استاندارد 500 کلمه ای که در ذهن بسیاری از مدیران سایت هاست فاصله ی زیادی دارد.

    


نکات بسیار مهم در تاثیر نوشتن متون طولانی بر سئوی وبسایت

نکته اول: هیچ گاه کیفیت مقالات خود را فدای کمیت نکنید ؛ کیفیت همیشه از نظر کاربران و گوگل مهم تر است. شرح و بسط اضافی ، توضیحات خسته کننده و … که تنها به منظور افزایش کلمات مقاله انجام می شود ، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. اگر قرار است مقالات طولانی بنویسیم لازم است با برنامه ریزی و اختصاص زمان طوری بنویسیم که تمام مقاله ما کاربردی و جذاب باشد به طوری که کاربر تا انتهای آن را بخواند.

نکته دوم: استراتژی و هدف خودتان را از نوشتن محتوا تعیین نمایید. محتوایی که به منظور فروش و معرفی یک کالا و خدمات نوشته می شود با محتوایی که به منظور اطلاع رسانی و آموزش کاربران نوشته می شود قطعا تفاوت های بسیاری خواهد داشت. این هدف گذاری ها باید قبل از نوشتن مقاله مشخص شود. مقاله شما باید به اقتضای کاری که قرار است انجام دهد نوشته شود.

نکته سوم: محتوای غنی خود را به زیباترین شکل ممکن ارائه دهید. البته قبلا هم تاکید داشته ایم که می توانید با استفاده از تصاویر ، ویدئوها ، اینفوگرافیک و … که البته در موردشان در مقاله کاملا توضیحات داده اید ، جذابیت های بصری را نیز برای کاربران به ارمغان آورید.


جمع بندی ، تاثیر نوشتن متون طولانی بر سئوی وبسایت

در کل باید بگوییم که لازم نیست هدفتان را روی تولید تعداد کلمه خاصی (مثلا 2000 کلمه) در نوشتار محتوا بگذارید. همیشه سعی کنید بهترین و مفیدترین و کاربردی ترین مقالات را تولید نمایید و دغدغه اصلی شما همین باشد.

هرچه محتوای شما مورد پسند کاربران باشد قاعدتا ورودی های گوگل شما افزایش پیدا خواهد کرد. پس سعی نمایید هیچ وقت کیفیت محتوای تولیدی را فدای کمیت آن نکنید ، در صورتیکه که اصل کیفیت محتوا را رعایت کردید ، پس از آن می توانید بر روی افزایش تعداد کلمات مقاله تا 2000 کلمه تمرکز کنید.

برچسب ها: سئو وب‌سایت رتبه

ارسال نظر