نکات مهم در طراحی گرافیک سایت

نکات مهم در طراحی گرافیک سایت
اولین چیزی که کاربر اینترنت در سایتتان با آن مواجه می شود ، گرافیک سایت شماست. این طراحی گرافیکی سایت است که می تواند مشتری شما را وادار به کند و کاو بیشتر در مورد برند تجاری و کسب و کار شما کند. این گرافیک باید مرتبط با کسب و کار شما بوده و در عین فنی بودن از نظر زیبایی شناختی حس خوبی را به کاربران القا کند. توجه کنید که گرافیک یک وبسایت به طور خاص با ، با هنر طراحی و گرافیک تفاوت دارد چرا که گرافیک یه وبسایت بخشی از طراحی کلی آن سایت بوده و دلیل اصلی تفاوت های شما را رقبایتان خواهد بود.
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر :  ۴۶۷۴۹

تفاوت گرافیک وبسایت با طراحی چاپی

طراحی گرافیک سایت نیاز به کمی تجربه و آشنایی با اصول و قواعد کلی یک وبسایت دارد ، از همین رو است که معمولا افرادی که تاکنون کار طراحی گرافیک چاپی انجام داده اند در ابتدای کارشان در طراحی گرافیک یک وبسایت با مشکل مواجه می شوند. یک طراح و گرافیست صفحات وب باید آشنایی کلی با ساختار سایت و کارکردهای آن دارد.

گرافیک یک صفحه وب باید با توجه به موضوع و کارایی آن طراحی شود و اصولی چون تغییرات رنگ با اشاره کاربر بر روی یک اِلمان (هاور کردن) ، سایزبندی تصاویر ، ترکیبات و جایگاه های تصاویر ، تم کلی رنگ ، رنگبندی منوها ، رنگبندی هدر و فوتر و … باید کاملا رعایت شود.

     


رعایت هارمونی بین اجزا

یکی از مهم ترین نکات مهم در طراحی گرافیک سایت رعایت هارمونی و یکپارچگی رنگ ها ، تصاویر و تمام اجزای سایت با یکدیگر است. هر بخشی از سایت باید به عنوان یک جز از کل در نظر گرفته شود و با تم کلی سایت کاملا یک دست و منطبق باشد. بلعکس طراحی های چاپی که ممکن است دو صفحه از یک مجله یا بروشور ترکیب و رنگبندی کاملا متفاوتی داشته باشد ؛ طراحی صفحات وب را باید بصورت یک شکل و یکرنگ طراحی کرد و طرح های مشابه همدیگر را به کار برد تا کاربر هنگام بازدید از صفحات مختلف سایت دچار ابهام و سردرگمی نشود.

توجه داشته باشید که انتخاب تم و رنگ اصلی مناسب و مرتبط با موضوع سایت بسیار حائز اهمیت است ؛ تحقیقات نشان داده است که افراد در مواجهه با صفحات وب طی سه ثانیه تصمیم می گیرند که این وبسایت ارزش بررسی کردن بیشتر را دارد یا نه؟؟ بنابراین گرافیک سایت شما باید آنقدری زیبا ، جذاب و کارشناسی شده باشد که توانایی جذب حداکثری کاربران را داشته باشد.

 


استفاده از تایپوگرافی ( نکات مهم در طراحی گرافیک سایت )

محدودیت فونت های فارسی مناسب برای طراحی اجزای گرافیک سایت ، بزرگترین چالشی است که یک طراح گرافیک صفحات وب با آن برخورد می کند. معمولا سایت ها در نمایش فونت ها محدودیت دارند و گرافیست نیز مجبور است به منظور تطابق اجزا از فونت های مرتبط استفاده کند و این مساله چالشی است که گرافیست باید با آن دست و پنجه نرم کند.

خیلی از سایت ها یک فونت خاص را بعنوان فونت مرجع انتخاب کرده و مخصوص سایت در نظر می گیرند ، سپس تمام اجزا را مطابق با آن طراحی می کنند.

 


کمپرس کردن و فشرده سازی تصاویر

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی گرافیک سایت ، کم حجم کردن تصاویر مورد استفاده است. توجه داشته باشید یک طراح صفحات وب عکس های طراحی شده را تا حد ممکن و تا جایی که کیفیت آن دچار اشکال نشود کم حجم می کند. نکته مهم دیگر این است که تصاویر یک وبسایت معمولا در سایزهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرند و بالا بردن بیش از حد تصاویر فقط و فقط باعث زیاد شدن حجم صفحه و مشکل کاربران در لودینگ صفحات می شود.

ارسال نظر