مهدی فرخی : مدافع صداقت در اثر هنری‌ام / همیشه دوست داشتم تابلویی برای شهدای گمنام بکشم

مهدی فرخی : مدافع صداقت در اثر هنری‌ام / همیشه دوست داشتم تابلویی برای شهدای گمنام بکشم
هنرمند نقاش و خالق اثر «پرهای آسمان» معتقد است، باید از صداقت‌ دفاع کرد و آنها را به تصویر کشید تا پایمال نشوند.
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر :  ۴۴۷۲۹

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، مهدی فرخی تابلو به نمایش درآمده از آثار خود در نمایشگاه «بسیجی» را تشریح کرد و گفت: تابلوی من که با عنوان «پرهای آسمان» به نمایش درآمده تصویر یک رزمنده است که پاهای او روی زمین و ادامه بدن او به سمت آسمان رفته، تبدیل به پر و بال کبوتر شده و به سوی آسمان عروج می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من این تصویری از نماینده بسیجیان است و رزمندگان ما روزهای آسمانی و ملکوتی‌ای داشتند، و در عین حال ایستادگی و مقاومت. آن‌ها در برابر همه ظلم‌ها پیروزمندانه ایستادند و ما نسل‌های بعدی هستیم که می‌توانیم حال و هوای آنها را در قالب اثر هنری برای نسل‌های بعدی این فرهنگ به یادگار بگذاریم و با زبان تصویر ثبت کنیم.

این هنرمند نقاش در مورد تازه‌ترین اثر خود گفت: تابلوی «از مزار عاشق» روایت مزار یک شهید است که این تابلو را بهار آینده به موزه آستان قدس رضوی اهداء می‌کنم و در آنجا به نمایش گذاشته می‌شود؛ با توجه به تعداد آثاری که در آن موزه دارم جای خالی چنین اثری را حس می‌کردم.

فرخی اظهار کرد: همیشه دوست داشتم برای شهدای گمنام یک تابلوی نقاشی بکشم. «از مزار عاشق» روایت‌گر شهدای گمنام است که دو بال ملکوتی از یک مزار بیرون آمده که نماینده حیات جاودان شهید است و اطراف آن را گل‌های لاله در بر گرفته است.

وی همچنین بیان کرد: شخصا تلاش می‌کنم اثری تولید کنم که بتواند صادقانه، صداقت‌های انقلاب و دفاع مقدس را به تصویر بکشد. در این دوره برای نسل فعلی باید از صداقت‌ها دفاع کنیم، نگذاریم شیادی‌ها رکن شده و صداقت‌ها پایمال شود.

این هنرمند نقاش راز ماندگاری و ضرورت توجه به معنای آثار هنری را صداقت دانست و یادآور شد: من به عنوان یک هنرمند که بیش از ۲۰ سال در این حوزه فعالیت می‌کنم، همواره به دنبال تصویرگری صداقت‌ها بودم تا برای نسل پر از وسواس نوجوان و جوان امروز که بسیار درگیر پیام‌های دیجیتال شدند، ماندگار شود و تصویری واقعی را به نمایش بگذاریم و فکر می‌کنم دیگران هم باید بر روی این صداقت‌ها کار بکنند، چرا که سرمایه ما همین صداقت‌ها بوده است، اگر پایمال شود ما سرمایه‌مان را از دست داده‌ایم.

نمایشگاه «بسیجی» در نگارخانه‌های «ابوالفضل عالی» و «شماره یک خانه عکاسان» تا ۱۲ آذرماه به غیر از روزهای پنجشنبه و جمعه میزبان علاقه‌مندان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر