همزمان با برپایی نمایشگاه «بسیجی» صورت گرفت؛

نمایش تابلوی «امید» علی وزیریان در حوزه هنری

نمایش تابلوی «امید» علی وزیریان در حوزه هنری
تابلوی «امید» اثر علی وزیریان هنرمند نقاش در نگاه‌خانه حوزه هنری، همزمان با برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی «بسیجی» به نمایش گذاشته شد.
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر :  ۴۴۶۹۷

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، تابلوی «امید» اثر هنرمند نقاش و گرافیست علی وزیریان در نگاه‌خانه حوزه هنری همزمان با نمایشگاه هنرهای تجسمی «بسیجی» که به مناسبت هفته بسیج برپا شد، بازنمایی شده و در معرض دید علاقه‌مندان است.

علی وزیریان در توصیف تابلو «امید» ضمن مرور منشاء ایده خلق آن بیان کرد: خلق این تابلو آن‌گونه که به خاطر دارم، حدود ۳۰ سال پیش است. آن زمان آثار مختلفی را با موضوع دفاع مقدس در کنار دیگر دوستان فعال در حوزه هنری کار می‌کردیم و زمینه‌های آثار مختلف بود از جمله پوستر و صرفا نقاشی نبود.

وی با بیان اینکه دانستن نقطه شروع خلق اثر یک هنرمند همواره برای من مهم و جذاب بوده، گفت: در مورد این تابلو به خاطر دارم که یک عکس سیاه و سفید از یک عکاس گمنام با زمینه تصویر برای من مورد توجه قرار گرفت که در آن رزمندگان با فیگورهای مختلف حضور داشتند. قالب نقاش‌ها آن زمان به فضاسازی مقابل سوژه در آثار خود توجه داشتند و من با الهام از آن عکس به زمینه پشت سوژه نقاشی در تابلو توجه کردم.

این نقاش خاطر نشان کرد: عکسی که انگیزه خلق این اثر در من شد، عکسی بود از یک بسیجی که به دوردست خیره شده و پس‌زمینه آن هم تا حدودی محو بود و فکر کردم ما نقاش‌ها هیچ وقت بخش پس‌زمینه را در اثر خود انتخاب نمی‌کنیم.

 

 

وزیریان به یک جمله از طراح اروپایی اشاره و عنوان کرد: ژان میشل فولون می‌گوید اگر می‌خواهی صدایت به گوش برسد همیشه لازم نیست فریاد بزنی، گاهی زمزمه کن، زمزمه بیشتر به گوش می‌رسد تا فریاد زدن و این جمله فولون به خاطرم آمد و فکر توجه به پس زمینه‌ها و این جمله منشاء خلق این اثر شد.

وی تصریح کرد: در این تابلو بسیجی را شاهد هستید که نگاهش به دوردست خیره شده و امید به آینده دارد و همین فکر منجر به خلق این تابلو به نام «امید» شد.

علی وزیریان متولد سال ۱۳۳۹ در تهران دارای لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و عضو گروه گرافیک مرکز هنرهای تجسمی است. او فعالیت هنری را با طراحی پوستر فیلم‌های سینمایی آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در دانشگاه، سردبیر نشریه هنر معاصر، همکاری در مطبوعات و جشنواره‌های سینمایی اشاره کرد.

همچنین برپایی چندین نمایشگاه انفرادی و شرکت در نمایشگاه‌های گروهی در داخل و خارج از کشور از دیگر فعالیت‌های این هنرمند محسوب می‌شوند.

وزیریان علاوه بر فعالیت در حوزه تجسمی، به ساخت چندین فیلم بلند سینمایی پرداخته است که از فیلم «یک وجب از آسمان» می‌توان به عنوان اثر اخیر وی نام برد؛ موضوعات فیلم‌های وزیریان در حوزه مسائل دینی ساخته شده‌اند؛ زمینه‌های تخصصی کار او در زمینه تجسمی، مربوط به نقاشی و نگارگری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر