آثار هنری ۳۸ هنرمند ایرانی در استانبول به نمایش گذاشته شد

آثار هنری ۳۸ هنرمند ایرانی در استانبول به نمایش گذاشته شد
نمایشگاهی از آثار خوشنویسی و تذهیب متعلق به ۳۸ هنرمند ایرانی در استانبول ترکیه گشایش یافت.
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر :  ۴۴۵۴۰

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ایرنا، پنجاه و هفت اثر خوشنویسی و تذهیب «مکتب شیراز» از سی و هشت هنرمند ایرانی در نمایشگاهی در گالری «نتا آرت» واقع در منطقه آجی بادم استانبول به نمایش گذاشته شده است.

محسن محمد زاده مدیر گالری نیدرا آرت برگزار کننده نمایشگاه هنرمندان ایرانی در خصوص برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار آناتولی گفت: ما برای معرفی آثار هنرمندان برجسته و جوان ایران رویدادهایی در سراسر جهان برگزار می کنیم. یکی از این رویدادها که ۱۶ نوامبر در شهر استانبول آغاز شده است، ادامه دارد.

او همچنین با بیان این که آثار خطاطی موجود در این نمایشگاه عمدتا متعلق به آیات قرآن کریم و احادیث هستند، ادامه داد: در این نمایشگاه ۵۷ اثر خوشنویسی و تذهیب از ۳۸ هنرمند «مکتب شیرازی» چون استاد علیرضا تلجنگانی و مهرانگیز برفی در معرض دید قرار گرفته است.

محمد زاده در مورد انتخاب استانبول به عنوان نمایش آثار هرمندان کشورش گفت: ما استانبول را به لحاظ نزدیکی به اروپا و خاورمیانه، قرابت فرهنگی و فعالیت های هنری مرکز خود قرار داده‌ایم. در ترکیه نیز اساتیدی در زمینه خط و تذهیب حضور دارند، ما خیلی خوشحالیم که توانسته‌ایم اساتید بزرگی از ایران را به کشور ترکیه معرفی کنیم.

اکرامی اؤزتوران، مدیر هنری گالری «نتا آرت» میزبان نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه در ترکیه گفت: این نمایشگاه هم از جهت معرفی آثار کم نظیر به هنردوستان ترک و هم از لحاظ برقراری پل ارتباط هنری بین دو کشور جایگاه مهمی دارد. امیدوارم که تعداد برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها در روزهای آینده افزایش پیدا کند.

وی همچنین گفت: ما در زمینه‌های موسیقی، نقاشی و رقص خدماتی را برای هنردوستان ارایه می دهیم. نمایشگاه‌های متعددی را برگزار کردیم. تاکنون ۱۰ نمایشگاه بین المللی با همکاری نیدرا آرت برگزار کردیم که از استقبال خوبی مواجه شدند.

این نمایشگاه تا روز جمعه ۲۲ نوامبر ( اول آذر) ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر