گشایش نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» در حوزه هنری

گشایش نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» در حوزه هنری
نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» با آثاری از مینا صدری و حسین عصمتی عصر سه‌شنبه 21 آبان ماه با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و خبرنگاران در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد خبر :  ۴۴۴۳۸

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» با آثاری از نگاره‌ها و مجسمه‌های مینا صدری و حسین عصمتی به همراه بازنمایی تابلوی نقاشی رنگ و روغن «حج» اثری از عبدالحمید قدیریان عصر روز گذشته ۲۱ آبان ماه در گالری ابوالفضل عالی و نگاه‌خانه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گشایش یافت.

عصمتی در آیین بازگشایی نمایشگاه مشترک «نگارگری و مجسمه» با اشاره به کمیت و کیفیت آثار خود گفت: این نمایشگاه ترکیبی از تعدادی آثار نگارگری و مجسمه است که شامل 25 اثر نگارگری و 14 مجسمه برنزی است. تقریبا نیمی از آثار نمایشگاه اثر خانم صدری و نیم دیگر متعلق به بنده است.

عصمتی در مورد آثار نگارگری این نمایشگاه گفت: برخی از آثار نگارگری این نمایشگاه مشترک با تکنیک آبرنگ و بخش دیگر با تکنیک اکریلیک تولید شده است. اکثر آثاری که از من در نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» به نمایش گذاشته شده است با تکنیک اکریلیک خلق شده‌اند.

وی در خصوص آثار نگارگری خود افزود: این آثار ترکیبی از نگارگری و نقاشی قهوه‌خانه‌ای است و کمی هم از نقاشی کلاسیک بهره برده است.

 

 

عصمتی در مورد موضوع آثار خود در این نمایشگاه گفت: بیشتر آثار مذهبی یا به مباحث روز انقلاب می‌پردازد. به عنوان مثال یکی از آثار با پرداختن به شهید حججی خلق شده است. همچنین اثری با عنوان «یلان ایرانی» در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که چندی پیش در حوزه هنری از آن رونمایی شد.

این استاد هنرمند در مورد تابلو نقاشی «یلان ایرانی» گفت: این اثر به بیان نمادین از درگیری نیروهای مقاومت با داعش می‌پردازد. در این اثر سعی کردم این درگیری را با تلفیقی از داستان‌های شاهنامه به تصویر بکشم. به این ترتیب یک داستان از شاهنامه انتخاب کردم که به جنگ رستم با دیو سیاه مربوط می‌شود و آن را با نشانه‌ها و نمادهایی که در اثر آوردم به درگیری ایرانی‌ها با داعشی‌ها شباهت دادم.

عصمتی در مورد مجسمه‌های خود در این نمایشگاه گفت: برای ساخت مجسمه‌های نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» از ویژگی‌های آثار نگارگری استفاده کردیم. این موضوع در آثار کاملا مشهود و قابل لمس است. بی‌شک مخاطب هنگام تماشای این مجسمه‌ها آثار نگارگری را به خاطر خواهد آورد.

وی افزود: برخی از مجسمه‌ها نیز از آثار طراحی و نقاشی‌های قدیمی ایران همچون رضا عباسی الهام گرفته و به حجم تبدیل شده است. برخی آثار هم ترکیبی از تجربه‌های شخصی خودمان است که در قالب حجم خود را نشان می‌دهد.

عصمتی در پایان با اشاره به اهمیت پرداخت هنرمندان به موضوعات مورد نیاز نسل جوان گفت: بی‌شک جوانان به تجربه‌اندوزی و یادگیری نیاز دارند. یکی از راه‌های یادگیری و افزایش تجربه آنها، آگاهی از تاریخ و گذشته کشور است. در برخی آثار این نمایشگاه هم با پرداختن به شهدا و به نوعی زنده داشتن و یادآوری تاریخ معاصر کشور سعی کردیم توجه نسل جوان را بیشتر به سمت آنچه در قالب هنر نیاز دارد جلب کنیم.

گفتنی است، همزمان با برپایی این نمایشگاه تابلوی نقاشی رنگ و روغن «حج» اثری از عبدالحمید قدیریان که در سال 1367 خلق شده است در نگاه‌خانه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بازنمایی شد.

نمایشگاه «نگارگری و مجسمه» با آثاری از نگاره‌ها و مجسمه‌های مینا صدری و حسین عصمتی از ۲۲ آبان تا ۱۳ آذر در گالری ابولفضل عالی به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ از ساعت ۹ الی ۱۸ همه روزه غیر از روزهای تعطیل میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

عکس‌های آیین گشایش نمایشگاه را در گالری مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر