برپایی نمایشگاه گروهی عکس «قصه‌های سیدبار» در خانه هنرمندان ایران

برپایی نمایشگاه گروهی عکس «قصه‌های سیدبار» در خانه هنرمندان ایران
نمایشگاه عکس «قصه‌های سیدبار» با آثاری از کودکان یکی از روستاهای دورافتاده سیستان و بلوچستان در خانه هنرمندان افتتاح می‌شود.
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر :  ۴۱۷۵۶

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از فارس، نمایشگاه گروهی عکس «قصه‌های سیدبار» با نمایش عکس‌های کودکان از یکی از روستاهای دورافتاده سیستان و بلوچستان از روز جمعه ۲۴ آبان ماه در گالری تابستان خانه هنرمندان افتتاح می‌شود.

 

 

نمایشگاه گروهی عکس «قصه‌های سیدبار» شامل ۵۰ قطعه عکس است که توسط بچه‌هاى روستاى سیدبار جدگال در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار عکاسى شده است. تمامى عکس‌ها در فضایى روستایى از نگاهى کودکان ثبت شده و تمامى عواید فروش عکس‌ها براى به اتمام رساندن پروژه ساخت و تجهیز مدرسه توسعه پایدار استفاده خواهد شد. همچنین قصه‌ها و داستان‌های کودکان که توسط شرمین نادری نویسنده جمع آوری و ویرایش شده در نمایشگاه به تصویر کشیده می‌شود.

مدرسه روستا به عنوان مدرسه توسعه پایدار توسط پویش ایران من ساخته شد و در آذر ماه 98 به بهره‌برداری می‌رسد. همزمان با ساخت مدرسه پروژه توانمندسازی اقتصادی به عنوان «بانوک» در روستا شروع به کار کرد. بانوک صندوق توسعه زنان و جوانان روستای سیدبار است که از فروش هنر سوزندوزی کسب درآمد می‌کنند و سود حاصل از کار صرف بهداشت و آموزش اهالی روستا می‌شود.

نمایشگاه قصه‌های سیدبار روز جمعه 20 آبان از ساعت 17 در گالرى تابستان خانه هنرمندان افتتاح خواهد شد و علاقه‌مندان مى‌توانند برای بازدید تا پنجم آذر هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به گالرى تابستان واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنرمندان مراجعه نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر