همزمان با یوم‌الله ۱۳آبان؛

نمایشگاه عکس «چهل سال مبارزه با امپریالیسم» برپا شد

نمایشگاه عکس «چهل سال مبارزه با امپریالیسم» برپا شد
خانه عکاسان ایران حوزه هنری با مشارکت بنیاد فرهنگی روایت فتح همزمان با یوم‌الله ۱۳آبان نمایشگاه عکس «چهل سال مبارزه با امپریالیسم» را در مسیر راهپیمایی این روز برپا کردند.
سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
کد خبر :  ۴۱۶۵۵

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه عکس «چهل سال مبارزه با امپریالیسم» شامل تصاویری از دسیسه‌های آمریکا و مقاومت مردم ایران از جمله نمایشگاه‌های برپاشده در طول راهپیمایی یوم‌الله ۱۳آبان است.

این نمایشگاه با 25 عکس در قطع 100 در 70 با مشارکت خانه عکاسان ایران و بنیاد فرهنگی روایت فتح در خیابان طالقانی بین خیابان موسوی و سفارت سابق امریکا همزمان با برپایی راهپیمایی یوم‌الله ۱۳آبان برگزار شد.

 

 

۱۳آبان در روند تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز مهم و پر رویدادی است. چرا که این تاریخ طی سال‌های گوناگون پیروزی انقلاب و پس از آن شاهد روزهای به‌یادماندنی و موثر در استقلال و آزادی کشور بوده است. یکی از این روزهای مهم و سرنوشت‌ساز «روز دانش‌آموز» است. ۱۳ آبان ۵۷ همزمان است با کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی است که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند.

 

 

همچنین این روز مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نیز معروف است. چرا که در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، سفارت آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. به این ترتیب هر ساله در این روز راهپیمایی ضد استکباری در سراسر کشور برپا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر