نقدی بر نمایشگاه نقاشی «دلشدگی»؛

رنگ‌هایی که به سبک امپرسیونیسم، هویتی ایرانی می‌بخشد

رنگ‌هایی که به سبک امپرسیونیسم، هویتی ایرانی می‌بخشد
شخصیت‌های نقاشی‌های روشنک امین‌الهی یادآور اسطوره‌های تاریخی هستند که هرچند درهم‌تنیدگی رنگ‌ها در بستر امپرسیونیستی، امکان تسخیر آنها در جغرافیایی محدود را نمی‌دهد ولی رنگ‌ها هویت ایرانی آنها را بر ملا می‌کند.
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد خبر :  ۴۱۶۳۲

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ایرنا، نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های روشنک امین‌الهی با عنوان دلشدگی عصر جمعه دهم آبان ماه در گالری اعتماد شماره ۱ افتتاح شد و تا سه شنبه ۲۸ ماه جاری برپاست.

امین‌الهی دانش‌آموخته رشته‌ تصویرسازی از آکادمی هنر سان‌فرانسیسکو است و حدود ۲۰ سال است به صورت حرفه‌ای در حوزه نقاشی فعالیت می‌کند.

 

 

وی در این مجموعه نیز همچون دیگر آثارش به شیوه خود وفادار است و رنگ‌ها را به سبک امپرسیونیستی همچون پیکسل بر روی بوم نقاشی به کار می‌برد.

آثار از میراث ایرانی و فرهنگ این دیار سخن می‌گویند و بازتاب موضوعاتی همچون عشق و تاثیر رفتارهای دراماتیک بین انسان‌ها است که موضوعات بومی را به یک تجربه مشترک جهانی متصل می‌کند.

امین‌الهی طبق سنت امپرسیونیست‌ها با بکارگیری جرم رنگ به بررسی روابط بین رنگ‌ها پرداخته که گویی در آثارش با رنگ نوعی پیکسل خلق شده‌است و با استفاده از امواج و لایه‌های رنگ، بافت‌هایی شکل گرفته که باعث ایجاد نور، حرکت و برقراری ارتباط با محیط پیرامون می‌شود.

 

 

نمایشگاه انفرادی بی‌عنوان در گالری آبان، چهره‌ها در گالری زنگار، رنگ باد و قلب تسلیم شده در گالری اعتماد و شرکت در نمایشگاه‌های‌ هنری (آرت فِر) میامی و وین با همراهی گالری شیرین بخشی از فعالیت‌های حرفه‌ای این هنرمند است.

گالری اعتماد واقع در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر