عکس‌های جذاب وحید شریفیان از «نور و جاذبه»

عکس‌های جذاب وحید شریفیان از «نور و جاذبه»
یک عکاس با استفاده از محاسبات ریاضی، قوانین فیزیکی و نوردهی طولانی، تصاویر جالبی خلق کرده است.
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر :  ۴۱۴۸۹

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از فارس، وحید شریفیان، عکاس درباره پروژه عکاسی با الهام از عکسی که برای اولین‌بار توسط تلسکوپ‌ها از یک سیاهچاله فضایی گرفته شده گفت: هنگامی که اولین تصویر شبیه‌سازی شده از سیاه‌چاله را دیدم، به این فکر افتادم که چطور جاذبه باعث تجمع نور و جذب آن می‌شود. بعد از سال‌ها که اولین تصویر واقعی از سیاهچاله منتشر شد، مجدداً مرا به این فکر انداخت که چنین کاری را با استفاده از نور و جاذبه انجام دهم.

وی ادامه داد: پس از آزمون و خطا با ابزارهای مختلف، سرانجام مجموعه «نور و جاذبه» خلق شد؛ تصاویری که به وسیله دوربین عکاسی ثبت شده است.

این عکاس درباره تکنیک استفاده شده توضیح داد: مدت‌زمان نوردهی در این سبک عکاسی، بین ۳ تا ۱۲ دقیقه است. در این زمان، به نور اجازه داده شد تا تحت تاثیر گرانش زمین همگرا شود که در هر بار چرخش نور، با محاسبات ریاضی و فیزیک و محاسبه دوره تناوب، شعاع چرخش کوچکتر شده و دوره تناوب کوچکتر می‌شود تا در نهایت در نقطه مرکزی جمع شود. البته دوره تناوب این کار نسبت به زمان متغیر است و همواره ثابت نیست که دلیل این امر می‌تواند به جاذبه‌ای که از سمت زمین وارد می‌شود و اصطکاک هوا مربوط باشد.

شریفیان خاطرنشان کرد: این پروژه تلفیقی از قوانین حاکم بر کره زمین است که محاسبات ریاضی و ایجاد شتاب اولیه برای پرتاب منبع نور... در آن نقش داشته است.

تعدادی از عکس‌های وحید شریفیان را می‌توانید در گالری مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر