گرامیداشت هفته خوشنویسی در سینما بهمن قزوین

گرامیداشت هفته خوشنویسی در سینما بهمن قزوین
اکران نقد و بررسی فیلم «قسم» با حضور: حسن لطفی و جمعی از هنرمندان خوشنویس در سینما بهمن حوزه هنری برگزار شد.
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
کد خبر :  ۴۱۴۲۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری قزوین؛ این برنامه به مناسبت هفته خوشنویسی برگزار شد و طی آن حسن لطفی نویسنده و فیلمساز، «قسم» را فیلمی تاثیر گذار دانسته گفت: این فیلم ژانر جاده ای است و مخاطب با آدم هایی که در مسیر جاده پیش می روند به آرامی آشنا می شود، تنابنده جامعه ای را به تصویر کشده که مردمانش به راحتی قضاوت کرده و حکم صادر می کنند و در این میان با وجود تلخی نهفته در فیلم، مخاطب با داستان و شخصیت های فیلم احساس همزادپنداری می کند.

وی افزود: محسن تنابنده  به عنوان بازیگر و کارگردان،  همه ابزارهای لازم برای فیلمسازی را بکارگیری می گیرد او در «قسم» از یک موقعیت استثنایی به یک موقعیت عام تر می رسد و مخاطب را با خود همراه می کند و اساسا همه جریان فیلم برای همراه کردن مخاطب ساخته شده است و هیچ وقت از آنها دور نمی شود و هر لحظه به یک شخصیت نزدیک می شود.

لطفی یادآور شد: قسم به دلیل استفاده دقیق از رنگ، ریتم، موسیقی و بازی های خوب در کنار زیرمتن های فراوان با معرفی ریز و نرم شخصیت ها به عنوان فیلم نمونه، برای آموزش سینما مطرح است.

در ادامه این جلسه علی هوشمند رییس حوزه هنری قزوین ضمن تبریک هفته خوشنویسی ایجاد ارتباط میان هنرمندان رشته های مختلف هنری را لازم و مفید دانسته گفت: سینما محل تلاقی هنرهاست و در این میان خوشنویسی سهم بزرگی دارد، به خوبی تاثیر و حضور معنوی هنرمندان خوشنویس را در بسیاری از رشته ها به ویژه سینما می توان دید.

گفتنی است: قسم فیلمی به نویسندگی و کارگردانی محسن تنابنده و تهیه‌کنندگی الهام غفوری و جلیل شعبانی که در سال ۱۳۹۷ تولید شده‌است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر