آغاز به کار اولین جشنواره ملی دیوار نگاری در یاسوج

آغاز به کار اولین جشنواره ملی دیوار نگاری در یاسوج
با حضور رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، شهردار شهر یاسوج و هنرمندان برجسته کشور، اولین جشنواره دیوار نگاری در شهر یاسوج آغاز به کار کرد.
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
کد خبر :  ۴۱۴۰۹

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، رئیس حوزه هنری کهکیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دو هزار متر مربع از دیوارهای شهر یاسوج در قالب این طرح نقاشی خواهد شد گفت:در این جشنواره ۸۸ هنرمند از ۱۳ استان کشور ۳۸۹ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند که ۳۹ طرح پذیرفته شد و با حضور دو تن از پیشکسوتان این عرصه ۳۱ اثر از ۲۰ مهرماه به مدت ۵ روز بر روی دیوارهای شهر یاسوج اجرایی خواهد شد.

شریف اسلامی تصریح کرد: این جشنواره به میزبانی شهرداری یاسوج و همکاری و مشارکت حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد برگزار می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: شهر یاسوج، شهری جوان است و نوع زندگی ساکنین کنونی آن پیش از شهر شدن این منطقه، زندگی عشایری و روستایی بوده است. براین اساس، پروسه شهری شدن و مدنیت در این شهر خیلی سریع روی داد و این شتاب موجب شد در این پروسه نیازهای ثانویه شهروندان از جمله نیازهای روانی و اجتماعی و خودشکوفایی کمتر دیده شود.

اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در دهه ششم عمر شهر یاسوج باید به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهایی برای پاسخ به این نیازها باشیم تا فرصت و بستری برای رشد و تعالی شهروندان این شهر در زمینه‌های مختلف مهیا شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر