نمایشگاه آثار نقاشیخط و تایپو گرافی در حوزه هنری ارومیه

نمایشگاه آثار نقاشیخط و تایپو گرافی در حوزه هنری ارومیه
«محمدرضا عدل دوست » بعد از ۲۰ سال به عرصه نمایشگاه‌های آثار هنری بازگشت.
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر :  ۴۱۳۵۱

 

هنرمند اورموی « محمدرضا عدل دوست»  با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه انفرادی نقاشیخط و تایپوگرافی خود در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی ،بعد از گذشت ۲۰ سال از اجرای آخرین نمایشگاه خود با« دایره زندگی» به عرصه نمایشگاه‌های آثار هنری بازگشت.

 در این نمایشگاه که ۲۱ مهر ماه سال جاری با حضور رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی و جمعی از هنرمندان ،مسئولان شهرستان ارومیه و شاگردان محمدرضا عدل دوست افتتاح شد، ۳۴ اثر در قالب نقاشیخط و تایپوگرافی با اشعاری از مولانا  از این هنرمند پرتلاش و با سابقه شهرستان ارومیه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 آثار ارائه شده در این نمایشگاه آخرین آثار تولید شده توسط محمدرضا عدل دوست طی دو سال اخیر هستند که تا دوم آبان ماه سال جاری جهت بازدید عموم در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی ارائه شده اند .برگزاری ورکشاپهای تخصصی در حوزه نقاشیخط و تایپو گرافی از دیگر برنامه‌های هنری عدل دوست در قالب نمایشگاه دایره زندگی هستند.

محمدرضا عدل دوست متولد سال ۱۳۴۹ شمسی در ارومیه است واز  سال ۱۳۶۶ شمسی هنر خوشنویسی را زیر نظر اساتید بنام کشور از جمله امیر احمد فلسفی، محمد حیدری و  غلامحسین امیرخانی فراگرفت و در هنر نقاشی نیز از محضر حسین کاشیان بهره برد. وی داری درجه فوق ممتاز در رشته خوشنویسی است و آخرین نمایشگاه خود را  طی سال ۱۳۷۹ شمسی در ارومیه برگزار کرده بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر