سریال «آخرین نشان مردی» به زودی از شبکه پنج سیما

سریال «آخرین نشان مردی» به زودی از شبکه پنج سیما
کتاب «آخرین نشان مردی » اثر مهرداد صدقی تبدیل به سریال می‌شود.
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
کد خبر :  ۴۱۲۰۳

مصطفی رضوانی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما با اشاره به سیاست‌های جدید این گروه در ساخت مجموعه‌های نمایشی گفت: تبدیل رویه پذیرندگی طرح به سفارش دهی آن و همچنین تغییر رویه محتوایی از پرداختِ صرف به آسیب‌ها و سیاهی‌های موجود به ترویج نگاه تمدنی به کشور و انقلاب اسلامی بخشی از این سیاست‌ها است.

توجه به برندهای موفق شبکه در گذشته، تعریف تولیدات صنعتی و ارزان و زودبازده برای امکان واکنش سریع به موضوعات روز کشور و همچنین فراهم آوردن امکان ورود نیروهای جوان و خلاق به بدنه نویسندگان و تولیدکنندگان که از مسیر تعریف همان تولیدات خواهد بود از سیاست‌ها و تکالیف ما در شبکه است که به فضل خدا با هم‌فکری و مساعدت مدیران سازمان در حال پیشبرد آن هستیم.

رضوانی با اشاره به تولیدات نمایشی این شبکه گفت: پخش سریال‌های تولیدی شبکه پنج سیما از نوروز 1399 آغاز می‌شود و تا قبل از آن شبکه از تولیدات تامینی در حوزه سریال بهره خواهد برد.

اولین سریالی که از پنج روز قبل از نوروز 1399 پخش آن آغاز می‌شود و در چهل قسمت تا پنجم اردیبهشت ماه ادامه دارد؛ مجموعه‌ای است کمدی با نام موقت «آخرین نشانِ مردی» که با اقتباس از کتابی با همین نام در حال نگارش است و به زودی وارد پیش تولید می شود.

سرپرستی تیم نویسندگی را «احسان ثقفی» نویسنده تلویزیون و سینما بر عهده دارد.

این مجموعه قابل طبقه‌بندی در حوزه کمدی و طنز موقعیت است و بر اساس عناصر مهمی از سبک زندگی ایرانی-اسلامی طراحی شده است.

کتاب «آخرین نشان مردی » اثری متفاوت از مهرداد صدقی است که مثل سایر کتاب‌هایش درون مایه طنز دارد . صدقی کتاب را از زبان حامد دانشجویی که در حال نوشتن پایان نامه خود است نقل می‌کند هر روز و در هنگام نوشتن پایان نامه اتفاقات و بحث‌های جالبی پیرامون حامد اتفاق می‌افتد که روند نوشتن پایان‌نامه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و موقعیت‌هایی طنزآمیز به وجود می‌آورد.

«آخرین نشان مردی» به همت دفتر طنز حوزه هنری و انتشارات سوره مهر در سال 1397 منتشر شد و تا کنون به چاپ چهارم رسیده ‌است.

ارسال نظر