بازدید گروهی از نخبگان کشور پاکستان از حوزه هنری

بازدید گروهی از نخبگان کشور پاکستان از حوزه هنری
جمعی از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، اساتید دانشگاه و نخبگان پاکستانی با حضور در حوزه هنری از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد خبر :  ۴۱۱۵۹

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، بازدیدکنندگان در ابتدای این برنامه بر سر مزار شهدای گمنام حاضر شده و با قرائت فاتحه مقام شامخ آنان را گرامی داشتند. آنها سپس از گالری ابوالفضل عالی و خانه عکاسان بازدید کردند. کارگاه و گنجینه مرکز هنرهای تجسمی بخش‌های دیگری بود که این هیئت از آنها بازدید کردند. حضور در کتابخانه تخصصی جنگ، و آشنایی با سایر بخش‌های حوزه هنری از جمله سازمان سینمایی و مرکز نمایش از برنامه‌های این بازدید بود.

اخلاق حسین استاد فیزیک دانشگاه پیشاور، درباره این بازدید گفت: یکی از موضوعاتی که توجه من را به خود جلب کرد این بود که چگونه یک سازمان می‌تواند در همه بخش‌ها و رشته‌های هنری فعال باشد و نتایج خوبی نیز کسب کند. نه تنها در پاکستان بلکه در اکثر نقاط جهان موسسه‌های هنری تنها در یک یا چند رشته تخصص دارند، در حالی‌که در این بازدید ما دریافتیم که حوزه هنری در موسیقی، تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی از موسسات مهم هنر ایران به حساب می آید، به طوری‌که هنرمندان بسیاری را نیز تربیت کرده است.

 

 

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که با این مرکز هنری آشنا شدم و نگاهم نسبت به هنر انقلاب تغییر کرد. ما در اینجا مفهومی انقلابی و مذهبی را در عین زیبایی دریافت کردیم، در حالی‌که هنرمندان غیر دینی اعتقاد دارند هنر زمانی زیبا است که برای هنر خلق شود و هیچ مفهوم اعتقادی، دینی و اخلاقی نباید در آن لحاظ شود.

آصف علی پزشک متخصص حاضر در هیئت بازدیدکننده کشور پاکستان نیز درباره حوزه هنری گفت: در بازدید از کارگاه هنرهای تجسمی توجه‌ام به برخی از آثار جلب شد، فضای آرام و دل‌نشین این مرکز بسیار مناسب خلق آثار هنری است، زیرا یک هنرمند با تمرکز بالا می‌تواند به کار خود بپردازد، هرچند تخصص من در زمینه هنر نیست، اما قطعا یک اثر خوب را می‌شناسم و ابعاد و ویژگی‌های آن را درک می‌کنم. در گالری‌ای که به عکس‌های عاشورایی اختصاص داشت با فرهنگ ایران آشنا شدیم که این بسیار قابل توجه است که هنرمندان به چه ظرافتی به انتقال مفاهیم می‌پردازند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر