اسماء مولود یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه «ما رایت الا جمیلا»:

اصالت در هنر ایرانی موج می‌زند

اصالت در هنر ایرانی موج می‌زند
اسماء مولود یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه «ما رایت الا جمیلا»، درباره هنر ایران گفت: هنر ایران رشته‌ها و شاخه‌های بسیاری دارد که در تمامی این شاخه‌ها هنرمندان ایرانی صاحب نام و متخصص هستند، زمانی که هنر ایران را می‌بینم اصالت در آن موج می‌زند.
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر :  ۴۱۱۴۰

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه «ما رایت الا جمیلا» که با همکاری مرکز فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی در شهر بیروت برگزار شد، میزبان علاقه‌مندان و مخاطبین زیادی از طیف‌ها و گروه‌های مختلف لبنانی بود.

اسماء مولود دانشجوی رشته طراحی دانشگاه آمریکایی بیروت در بازدید از این نمایشگاه گفت: متاسفانه هنر در لبنان به شاخص‌های اروپایی و غربی به‌ویژه فرانسه ارزیابی می‌شود، در حالی‌که ما باید با هنر، اصالت و فرهنگ، خودمان را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که از این نمایشگاه بازدید کردم و عکس‌های عزاداری محرم را دیدم به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم که ایرانی‌ها تا چه اندازه به فرهنگ خود افتخار می‌کنند و اصلا در تلاش نیستند در آثار ارائه شده خود شمایل غربی و اِلمان‌های غیر بومی را به کار بگیرند. هنر ایران رشته‌ها و شاخه‌های بسیاری دارد که در تمامی این شاخه‌ها هنرمندان ایرانی صاحب نام و متخصص هستند، زمانی که هنر ایران را می‌بینم اصالت در آن موج می‌زند.

این دانشجو افزود: متاسفانه در سالیان بسیار به ما تاکید شده است که زیبایی تنها در هنر غرب نهفته است و باید از فضای عربی و بومی لبنان فاصله بگیریم. ما معماری خود را از دست داده‌ایم، دیوارنوشته‌ها و گرافیتی‌های شهر را از غرب الگو می‌گیریم و جوانان ما می‌خواهند هر روز به جوانان غربی شبیه‌تر شوند، در حالی‌که هنرمندان ایرانی با افتخار مسیر گذشتگان خود را ادامه داده و فراموش نکرده‌اند که هنر اصیل خودشان چه قدر زیبا و پرمخاطب است.

اسماء مولود تصریح کرد: امیدوارم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تنها به چند مورد محدود نشود و ما بتوانیم در رشته‌های گوناگون شاهد به نمایش درآمدن آثار هنرمندان ایرانی باشیم، من بر حسب اتفاق از برگزاری چنین نمایشگاهی مطلع شدم و به همراه یکی دیگر از دوستانم به این نمایشگاه آمدم، امیدوارم در آینده شاهد حضور هنرمندان بسیاری از ایران در کشور لبنان باشیم.

این نمایشگاه در مجموعه فرهنگی الرسالات افتتاح و به مدت ۱۰ روز در شهرهای بیروت، بعلبک و نبطیه برای علاقه‌مندان به هنر عاشورا برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر