برگزاری کارگاه تخصصی طراحی پوستر در زنجان

برگزاری کارگاه تخصصی طراحی پوستر در زنجان
کارگاه تخصصی طراحی پوستر حوزه هنری زنجان با حضور هنرمندان و هنرجویان بصورت هفتگی در مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است.
سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر :  ۴۱۰۹۵

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان؛ به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری، کارگاه تخصصی طراحی پوستر حوزه هنری با محوریت تولید آثار فاخر هنری، ساعت 18:30 روزهای شنبه، بصورت هفتگی در مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی زنجان برگزار می‌شود.

مهدی خدایی؛ مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری زنجان گفت: کارگاه تخصصی طراحی پوستر حوزه هنری زنجان در موضوعات مختلف مذهبی، اجتماعی و مناسبتی زیر نظر محمدمهدی ولیزاده و با حضور جمعی از هنرمندان و هنرجویان علاقمند به رشته گرافیک روزهای شنبه هر هفته از ساعت 18:30 لغایت 20:30 در مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی زنجان در حال برگزاری است.

خدایی افزود: در ادامه برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های تخصصی در زمینه طراحی و تولید پوستر در سبک‌های مختلف گرافیکی، حوزه هنری زنجان به برگزاری کارگاه تخصصی طراحی پوستر تولید محور در سطح پیشرفته و تکمیلی برای عموم هنرجویان و علاقه‌مندان به رشته گرافیک اقدام کرده است تا در راستای فراهم نمودن بستری مناسب برای تولید آثار متناسب با اهداف و سیاست های حوزه هنری قدمی مثمرثمر برداشته باشد.

وی، تلفیق هنر و بهره‌مندی از ایده‌های خلاقانه و متنوع هنرمندان فعال عرصه گرافیک و استفاده از قدرت تأثیرگذاری هنر بر ماندگاری و فرهنگ‌سازی ابعاد گوناگون رویدادها و اتفاقات مختلف مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و مناسبتی را، از اهداف برگزاری این کارگاه عنوان کرد.

مهدی خدایی در تشریح برگزاری کارگاه تخصصی طراحی پوستر اظهار داشت: در این کارگاه‌ها ضمن بررسی تعدادی از آثار برجسته هنرمندان جهان و مطرح نمودن مباحثی در خصوص ویژگی‌ها و استاندارهای لازم و برتر در تولید اثر و روش‌های ایده‌پردازی برای خلق آثار متنوع و نوآورانه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، و در ادامه نیز با طرح موضوعات مختلف بصورت هفتگی، هنرمندان و هنرجویان حاضر در کارگاه به طراحی پوسترهای مرتبط با موضوع می‌پردازند و پس از طراحی و تولید پوستر، آثار خلق شده چاپ و در نمایشگاه‌ها و فضای مجازی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی، ماحصل آثار تولید شده در این کارگاه را، در موضوعات غدیرخم، محرم، دفاع مقدس، حجاب و عفاف، آسیب‌های اجتماعی (طلاق، اعتیاد، خشونت، سکونتگاه‌های غیررسمی)، ازدواج و سبک زندگی و چهل سالگی انقلاب و ... عنوان کرد .

شایان ذکر است؛ محور موضوعات مطرح شده در این کارگاه جهت تولید آثار هنری در سال 98در رابطه مناسبت‌های غدیرخم، محرم، دفاع مقدس و اربعین خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر