برپایی همزمان نمایشگاه «شریعتی؛ پوشه دوم» در دوگالری دیلمان و آریا

برپایی همزمان نمایشگاه «شریعتی؛ پوشه دوم» در دوگالری دیلمان و آریا
«شریعتی؛ پوشه دوم»، دومین پروژه از مجموعه سه‌گانه شهری‌ پس از خیابان ولیعصر و محصول یک‌ سال فعالیت مستمر یک گروه ۳۵ نفره است که با نمایش آثار ۲۴ هنرمند در مهر ماه در دو گالری آریا و دیلمان به نمایش گذاشته می‌شود.
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر :  ۴۰۹۴۵

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ایسنا، این پروژه به نمایشگاه گردانی رامیار منوچهرزاده یک کارگاه آموزشی است که تلاش دارد هر سال نسل جدیدی از هنرمندان جوان را معرفی کند و بر این باور است که شهر به عنوان یک امکان و پتانسیل بالقوه فرصتی‌ برای مکاشفات هنری است.

جاده قدیم تهران که در قبل از انقلاب به آن کوروش گفته می‌شد، پس از انقلاب (با توجه به فضای حسینیه ارشاد اسلامی و سخنرانی‌های دکترعلی شریعتی) به خیابان دکتر شریعتی تغییر نام داد؛ وسعتی ۱۲ کیلومتری که مرکز تهران را به شمال تهران پیوند می‌دهد.

در این پروژه تلاش شد تا برخلاف پروژه ولیعصر تمرکز هنرمندان فقط بر پوشش تصویری و استفاده از تصاویر صرف نباشد و خیابان شریعتی از زوایای مختلف و در مدیوم‌های مختلفی به نمایش دربیاید.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است که «تجربه نمایش فضاهای چیدمانی وسیع، ویدئوآرت، عکاسی، طراحی سازه‌های بینارشته‌ای و صدا در کنار اشکال ارائه متفاوت ما را در موقعیت پیچیده‌تری در نسبت با نمایشگاه قبلی قرار می‌داد. بی‌شک، لذت تجربه‌های جدید و مشترک یک‌ساله یک تیم بزرگ و استمرار در آن با حمایت‌های آموزشگاه آریا به عنوان پایگاه فعالیت‌های هنری و گالری دیلمان به عنوان یکی از همراهان این دوره و حمایت مجموعه زیبان به عنوان حامی مالی به‌ دست نمی‌آمد. امید که در سایه تلاش‌های این گروه پروژه بعدی مربوط به خیابان انقلاب با استاندارد بالاتری از آنچه پیش روی شما عزیزان است در سال آینده برپا شود.»

این نمایشگاه روز جمعه ۵ مهر ماه به صورت همزمان در گالری‌های دیلمان و آریا افتتاح می‌شود و تا ۲۶ مهرماه نیز ادامه دارد.

گالری دیلمان در خیابان شریعتی، خیابان پور مشکاتی (کودکان غزه)، شماره ۵ و گالری آریا در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه‌راه دکتر بهشتی، کوچه زرین، پلاک ۱۰ واقع شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر