به مناسبت هفته دفاع مقدس در حوزه هنری افتتاح شد؛

نمایشگاه هنر جدید «پیدا و پنهان»

نمایشگاه هنر جدید «پیدا و پنهان»
نمایشگاه هنر جدید «پیدا و پنهان» با حضور صاحبان اثر در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد.
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر :  ۴۰۹۱۴

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه هنر جدید «پیدا و پنهان» در مجموعه نگاه‌خانه و گالری ابوالفضل عالی، در حوزه هنری افتتاح شد.

نمایشگاه «پیدا و پنهان» شامل آثاری در حوزه هنر جدید؛ از جمله هنر مفهومی شامل چیدمان، ویدئو‌آرت و اینستالیشن‌هایی با ارتباط دو سویه بین اثر هنری و مخاطب با موضوع دفاع مقدس است. در این آثار هنرمندان برآنند تا در آثارشان دنیای ممکن را پیش روی مخاطب قرار دهند و بعضی از این آثار با حضور مخاطبان و مشارکت آنان کامل‌تر شده و تداوم پیدا می‌کند.

آثار اجرا شده در این نمایشگاه به سه گروه از جامعه مخاطبان توجه دارد. گروه نخست؛ افرادی که دفاع مقدس و جنگ را از نزدیک تجربه و لمس کرده‌اند و این آثار برایشان مرور خاطرات است. گروه دوم؛ افراد میان‌سالی که از جنگ خاطره‌ای محو دارند و کودکی‌شان در میان ترس و اضطراب و خبرهای ناگوار جنگ سپری شده است و البته حس غرورآفرین از پیروزی جنگ در خاطرشان است. و گروه سوم؛ متولدین سال‌های بعد از جنگ که تجربه نزدیکی از این حماسه ندارند.

 

 

مومنی شریف در حاشیه این نمایشگاه گفت: انقلاب اسلامی هویتی جدید برای مردم ایران پدید آورد که دفاع مقدس نمایش این هویت جدید بود، حالا اگر کسی بخواهد فرهنگ ملت ایران را بشناسد باید با دفاع مقدس آشنا شود.

محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار خوبی برای همه مردم است که به روزها و سال‌هایی بیاندیشند که دفاع مقدس رقم خورد و همچون نمایشگاهی از ایثار و ازخودگذشتگی بود و فضیلت‌ها، شجاعت و ایمان ملت بزرگ ایران در تاریخ ماندگار شد. مردم مسلمان ایران با پیروزی انقلاب اسلامی هویتی جدید پیدا کردند که دفاع مقدس فرصتی بود برای نمایش دادن این هویت. کسانی که می‌خواهند مردم ایران را بشناسند حتما باید درباره دفاع مقدس مطالعه کنند و فرهنگ مردم را در آیینه دفاع مقدس ببینند.

لازم به ذکر است، این نمایشگاه شامل ۱۹ پرتره از فرماندهان شهید دفاع مقدس است که توسط محمد اسدی‌جوزانی با تکنیک آبرنگ خلق شده‌ است.

سیدعبدالله حاجی‌سیدحسن، ابوالفضل خسروی، امیر دستمردی، محمد فراهانی، مرتضی احمدوند، حسین سیاهپوش، حسین حبیبی، محمد اسدی جوزانی و مهدی فرخی از هنرمندان صاحب اثر حاضر در این نمایشگاه هستند.

عکس‌های مربوط به نمایشگاه «پیدا و پنهان» را گالری در مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر