هفدهمین سوگواره رندان تشنه لب برگزار شد

شاعر رسانه‌ای تاثیرگذار است

شاعر رسانه‌ای تاثیرگذار است
سوگواره «رندان تشنه لب» عصر یکشنبه 31 شهریور 1398 در حوزه‌ هنری تهران برگزار شد.
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر :  ۴۰۹۱۳

 

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری شب شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» عصر یکشنبه 31 شهریور 1398 در تالار سوره‌ی حوزه‌ هنری تهران برگزار شد.

 

پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، برنامه با اجرای رسالت بوذری آغاز شد.

 

در ابتدای این برنامه اسماعیل امینی ضمن ذکر یاد و خاطره ابوالفضل زرویی نصرآباد، گفت: « زرویی نصرآباد مرد بزرگی بود که دفتر طنز حوزه هنری را راه اندازی کرد و بانیِ جلسه در حلقه رندان بود. او در محرم و صفر رندان تشنه لب را برگزار کرد و این مجلس پر نور یادگاری بزرگی از این انسان شریف است.»

در این محفل، اسماعیل امینی، حسن شعبانی، عباس احمدی، احمد بابایی، نغمه مستشار نظامی، امید مهدی‌نژاد، حمید رضا برقعی، محمد علی مجاهدی، یوسفعلی میرشکاک، سارا جلوداریان، محمد رضا طهماسبی، ساجده جبارپور، مجتبی احمدی، محمود حبیبی کسبی و امیر سادات موسوی در مورد امام حسین و یاران وفادارشان و شرح اسارت خاندان عصمت و طهارت به شعرخوانی پرداختند.

 

حجت الاسلام شهاب مرادی، مهمان ویژه‌ی این برنامه بود. ایشان بر این نکته تاکید کردند که:

« هرکسی هر کاری را برای امام حسین انجام دهد اجر می‌برد. هدف اصلی از عزاداری، اعلام حقانیت امام حسین (ع) و شهادت مظلومانه‌ی ایشان است و اعمال وحشیانه‌ی دشمنان‌شان فقط به منظور محو کردن نام و نشان حسین بن علی (ع) از صحنه‌ی روزگار بود امّا، اشک ما  نشانه‌ی پیروزی امام حسین است.»

 

ایشان، در ادامه، برای تاثیر همیشگی و ماندگار واقعه‌ی عاشورا در دوران‌های گوناگون به بیت زیر اشاره کردند:

« دشمنت کُشت ولی نور تو خاموش نشد           آری آن جلوه که فانی نشود نور خدا است »

دعا و روضه خوانی پایان بخش صحبت‌های شهاب مرادی بود.

 

سپس، در بخش بعدی برنامه، شعر معروف زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد درباره حضرت عباس (ع) توسط سروش بخشش با نی‌نوازی حمید عرب به صورت زنده، اجرا شد.

 

در بخش دیگری از سوگواره «رندان تشنه لب» محمدعلی مجاهدی ضمن بیان نکاتی درباب شاعران آیینی گفت: « شاعر آیینی همانند یک مجاهد که در میدان جنگ با شمشیرش از دین دفاع می‌کند، با زبانش از حقیقت و حقانیت دین دفاع می‌کند. کسانی که در دستگاه اهل بیت(ع) فعالیت می‌کنند و در جایگاه شاعری قرار دارند، تجربه‌های قدسی فراوانی را درک کرده‌اند، نور عظیمی بر قلبشان می‌تابد، شاعران با بیان واقعه عاشورا نسل‌های بعدی را تربیت می‌کنند و همچون یک مربی نمی‌گذارند کوچک و بزرگ راه درست را گم کنند، شاعر همانند یک رسانه تاثیرگذار است.»

 

هفدهمین سوگوراه رندان تشنه لب با مداحی سعید حدادیان به پایان رسید.

 

گفتنی است که سوگواره «رندان تشنه لب» از سال 1382 به همت دفتر طنز حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر هر سال در این ایام در حوزه هنری برگزار می‌شود.

 

یاسمن حسینی – دفتر طنز حوزه‌ی هنری               

 

 

    نمایش فیلم شعرخوانی زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد در محفل رندان تشنه لب سال 1397     

                        

ارسال نظر