کارگاه منطقه ای تولید پوستر با عنوان «شرف میزبانی» در زاهدان

کارگاه منطقه ای تولید پوستر  با عنوان «شرف میزبانی» در زاهدان
به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی اولین کارگاه منطقه ای تولید پوستر «شرف میزبانی» با حضور هنرمندان گرافیست از 6 استان کشور در زاهدان آغاز گردید.
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
کد خبر :  ۴۰۹۰۹

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی اولین کارگاه منطقه ای تولید پوستر «شرف میزبانی» با حضور هنرمندان گرافیست از 6 استان کشور در زاهدان آغاز گردید.

این کارگاه سه روزه با حضور اساتید شاخص گرافیک انقلاب محمد صابر شیخ رضایی و مجتبی مجلسی با موضوع اهمیت میزبانی از زائرین اربعین حسینی روز شنبه 31 شهریورماه در زاهدان افتتاح گردید.

کارگاه «شرف میزبانی» به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی و با همکاری ستاد مردمی اربعین استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جامعه ایمانی مشعر از شنبه 31 شهریورماه لغایت دوشنبه 1 مهرماه در هتل جهانگردی زاهدان برپا می باشد.

در آیین افتتاح این کارگاه محمد کاظم زحمتکش مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری و از فعالین هنر گرافیک سیستان و بلوچستان به عنوان دبیر اجرایی کارگاه «شرف میزبانی» ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، به بیان تجربه سال گذشته پرداخته و گفت: در سالهای اخیر سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه ورود زوار اربعین از شبهه قاره بوده و حوزه هنری با شناسایی نیازهای فرهنگی هنری این اتفاق اقدام به راه اندازی کارگاه تولید پوستر شرف میزبانی در سطح استان نمود و امسال با گسترش کار، این کارگاه در سطح منطقه ای و با حضور حدود 40 نفر از هنرمندان استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده است.

در ادامه این برنامه مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ضمن خوش آمد گویی به هنرمندان حاضر در جلسه با اشاره به فرهنگ میزبانی در این استان گفت: میهمان نوازی مردمان سیستان و بلوچستان عالی ترین دارایی و ظرفیت گردشگری این استان است و بهترین قالبی که می توانند این ظرفیت ها را تصویر کنند هنر و رسانه است. امروز هنرمندان هستند که می توانند حقیقت زیبای نهفته در این استان را بیان کنند.

وی ضمن اشاره به بالا بودن هوش فرهنگی مردمان سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان با تنوع قومیتی توانسته اند سالیان سال در کنار هم به طور مسالمت آمیز زندگی کنند و پذیرای فرهنگ های متنوع از ایران و دنیا باشند. گردشگران زیارتی از شبهه قاره، روز نخست دو هزار نفر بودند اما با همین نگاه میزبانی و استقبالی که صورت گرفت این استان سال گذشته از هفتاد هزار زائر اباعبدالله در اربعین حسینی میزبانی کرده اند.

 در ادامه رضا بختیاری دبیر ستاد مردمی اربعین استان با اشاره به چگونگی تشکیل جریان مردمی میزبانی از زوار شبهه قاره اربعین در استان گفت: چند سال قبل در مسیر اربعین حسینی در عراق به زوار پاکستانی اربعین حسینی برخوردیم، برایمان سئوال شد که این افراد تبعا باید از مرز سیستان و بلوچستان وارد ایران شده باشند، اما چرا هیچ خبری از آنها نداشته ایم؟ با بررسی های اولیه مشخص شد این زوار با شرایط بسیار سختی به ایران میرسیدند و در مرز میرجاوه هم هیچ برنامه ی مردمی برای پذیرایی و دیگر خدمات به آنها ارائه نمی شد. در سال اول تعدادی از بچه های انقلابی دور هم جمع شدند و موکبی زدیم. حدود دو هزار نفر وارد شدند و از آنها پذیرایی صورت میگرفت. به مرور هر سال این جمعیت افزایش یافت تا جاییکه سال گذشته در حدود هفتاد هزار زائر از شبهه قاره در برهه اربعین وارد استان شدند و به آنها خدمات دهی صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به نیاز فرهنگی این جریان گفت: یکی از جدی ترین نیازهای عملیات فرهنگی اربعین در استان تولید پوستر می باشد که امید داریم پس از این کارگاه این نیاز برآورده شود.

پس از اتمام آیین افتتاحیه این کارگاه، با ذکر مقدماتی توسط اساتید برنامه مجتبی مجلسی و محمد صابر شیخ رضایی، روند تولید پوستر توسط هنرمندان آغاز شد.

این کارگاه تا دوشنبه 1 مهرماه برپا خواهد بود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر