ملاک‌های ارزشیابی در اثر هنری عاشورایی از نوع فرا حسی است

ملاک‌های ارزشیابی در اثر هنری عاشورایی از نوع فرا حسی است
رییس حوزه هنری استان اردبیل در کارگاه تخصصی طراحی پوستر سوگواره هنر عاشورایی گفت: ملاک‌های ارزشیابی در اثر هنری عاشورایی از نوع فراحسی است.
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
کد خبر :  ۴۰۸۴۴

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، به همت مرکز تجسمی حوزه هنری و مؤسسه فرهنگی- هنری سپهر سوره هنر و با همکاری حوزه هنری استان اردبیل، کارگاه تخصصی طراحی پوستر سوگواره هنر عاشورایی با حضور حجت مجرد ( کارشناس ارشد گرافیک و مدرس دانشگاه ) و با شرکت بیش از 25 نفر از هنرمندان اردبیلی، در نگارخانه دکتر شهرام رضایی حوزه هنری اردبیل برگزار شد.

امیر رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل ضمن تشکر از حضور هنرمندان در این کارگاه گفت: برگزاری کارگاه‌هایی از این دست موجب ارتقا دانش و آموزه‌های هنری شرکت‌کنندگان است و یکی از وظایف ارگان‌هایی مثل حوزه هنری فراهم آوردن امکان و فضای لازم برای گسترش فرهنگ و هنر دینی و عاشورایی می‌باشد.

رجبی اضافه کرد: هنر عاشورایی، هنر زندگی است و به زمان و مکان محدود نیست. کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در تمامی شئون انسانی و به‌تبع آن هنر عاشورایی جایگاه دارد. در آثار نقاشی، تصویرگری، گرافیک و سایر هنرها، معیارهایی مثل طراحی، رنگ، فرم، ترکیب‌بندی، نور و سایه و... ملاک‌های بررسی هستند. اما ملاک‌های ارزشیابی در وجه باطنی و محتوایی یک اثر هنری عاشورایی از نوع فراحسی است.

رییس حوزه هنری استان افزود: درک موضوع، نحوه پرداخت به موضوع، جهت و میزان اثر‌بخشی، جاودانگی، عمق معرفت و... می‌تواند معیارهایی برای بررسی محتوایی یک اثر هنری باشد. عاشورا بزرگترین و مهمترین ویژگی فرهنگ ماست. عاشورا به‌عنوان یک فرهنگ اثرگذار و هدایتگر و حیات‌بخش در تار‌ و ‌پود زندگی ما تنیده شده است.

از بخش های دیگر این کارگاه؛ نقد و بررسی آثار شرکت‌کنندگان بود که مورد استقبال هنرمندان واقع شد و راهکارهایی جهت رفع ایراد و اشکال آثار ارائه گردید.

این کارگاه با موضوع فرازهایی از زیارت عاشورا از سلسله کارگاه‌های دوازدهمین سوگواره ملی عاشورایی می‌باشد که قراراست تا آثار تولید شده در دوازدهمین سوگواره ملی عاشورایی شرکت داده شوند.

گفتنی است سوگواره هنر عاشورایی از جمله رویدادهای تأثیرگذار در حیطه هنر عاشورایی است که در چهار بخش نقاشی، تصویرسازی، پوستر و عکس در سطح ملی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای آگاهی از جزئیات بیشتر و مقررات شرکت در این رقابت هنری می‌توانند به سایت www.artfest.ir و برای حضور در این ورکشاپ به حوزه هنری استان اردبیل (بالاتر از میدان علی‌آباد رو به‌روی نیروگاه برق) مراجعه کرده یا با شماره تلفن 2-33629191 تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر