مجموعه ای از مجسمه های دوناتلو Donatello

مجموعه ای از مجسمه های دوناتلو Donatello
مجموعه ای از مجسمه های دوناتلو Donatello
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر :  ۴۰۷۹۵

دوناتلو (به انگلیسی: Donatello)، با نام کامل دوناتو دی نیکولو دی بتو باردی، (۱۳۸۶ – ۱۳ دسامبر ۱۴۶۶) هنرمند و پیکرتراش معروف ایتالیایی متعلّق به اوایل رنسانس از فلورانس بود. او تا حدّی به خاطر کارش در زمینهٔ برجسته کوتاه، شکلی از پیکرتراشی برجسته و کوتاه، شناخته‌شده است.

Donato di Niccolò di Betto Bardi معروف به دوناتلو ، یک مجسمه ساز رنسانس ایتالیایی از فلورانس بود. او مجسمه سازی کلاسیک را مورد مطالعه قرار داد و از این روش برای ساختن یک سبک کامل رنسانس در مجسمه سازی استفاده کرد ، که دوره های آن در رم ، پادوا و سیینا حرفه ای طولانی و پربار را به دیگر قسمت های ایتالیا معرفی کرد.

او با سنگ ، برنز ، چوب ، خشت ، گچ و موم کار کرده و چندین دستیار داشت که چهار نفر شاید یک نمونه معمولی باشد. اگرچه آثار شناخته شده او بیشتر مجسمه های دور بودند ، اما او نوع جدیدی از بسیار کم عمق و سبک کمکی را برای کارهای کوچک ایجاد کرد ، و بخش خوبی از خروجی وی تکیه های معماری بزرگتر بود.

دوناتلو فرزند نیکولو دی بتو باردی بود که عضو Florentine Arte della Lana بود و در فلورانس به دنیا آمد ، احتمالاً در سال 1386. دوناتلو در خانه خانواده مارتلی تحصیل کرد. او ظاهراً آموزش اولیه هنری خود را در یک کارگاه طلافروشی دریافت کرد و سپس مدت کوتاهی در استودیوی لورنزو غبرتی کار کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر