کارگاه یک روزه نقاشی در شیرخوارگاهی در جنوب تهران

کارگاه یک روزه نقاشی در شیرخوارگاهی در جنوب تهران
به همت حوزه هنری کودک و نوجوان، کارگاه یک روزه نقاشی در شیرخوارگاه شهید ترکمان برگزار شد.
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
کد خبر :  ۴۰۶۱۳

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، ماندانا سپاسی کارشناس هنری حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به این موضوع گفت: کودکان، آینده‌سازان کشور هستند و به همین دلیل توجه به روحیات، نیازها و تقویت اعتماد به نفس در آنها بسیار ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه یک روزه نقاشی در شیرخوارگاهی در جنوب تهران گفت: هدف حوزه هنری کودک و نوجوان از برگزاری چنین کارگاه‌هایی، ارتقاء خلاقیت در کودکان، ایجاد فضای شاد، تقویت روحیه همکاری و ارتقاء مهارت خوب‌دیدن و تجسم کردن است.

کارشناس هنری حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به ضرورت برگزاری این کارگاه‌ها نیز ادامه داد: باید بچه‌ها باور کنند که به آنها اهمیت داده می‌شود. کودکان بدسرپرستی که به شیرخوارگاه‌ها سپرده می‌شوند، می‌دانند خانواده، آنها را رها کرده است. برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث می‌شود احساس طردشدگی در این کودکان کمتر شود. باید باور کنند که حمایت از آنها وجود دارد و این باعث احساس اعتماد به نفس در آنها می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: گرایش به رنگ‌های تیره در این کودکان تا ۶ سال و همچنین بسامد بالای طراحی پنجره و روزنه نشان می‌دهد باید توجه بیشتری به این کودکان و خواسته‌های آنها صورت گیرد. این کودکان نیاز به فضای امن دارند که باید به صورت روحی و عینی برای آنها فراهم شود.

سپاسی درباره برنامه‌های این کارگاه یک روزه گفت: آموزش رنگ‌آمیزی، استفاده از ابزار برای تصویرسازی و توجه به کار گروهی از موضوعاتی بود که ما در این کارگاه بر روی آن تمرکز داشتیم.

وی در خاتمه گفت: با توجه به اهمیت موضوع به لحاظ آموزش و ارتقاء خلاقیت از یک‌سو و ضرورت حذف حس طردشدگی در این کودکان، امیدوارم شاهد برگزاری بیشتر چنین فعالیت‌هایی باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر