خانه هنرمندان میزبان آثار مجسمه نگاری مینا صدری و حسین عصمتی

خانه هنرمندان میزبان آثار مجسمه نگاری مینا صدری و حسین عصمتی
نمایشگاه مجسمه نگاری مینا صدری و حسین عصمتی در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد خبر :  ۴۰۵۶۷

 

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، نمایشگاه آثار مجسمه نگاری مینا صدری و حسین عصمتی از هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه که شامل 14 مجسمه برنزی و 34 تابلو از پیش طرح‌های این مجسمه‌ها است، نتیجه سالها مطالعه، تحقیق و مشق از آثار نگارگری و تجربه مجسمه سازی است، که در قالب مجسمه‌های نگارین رخ نموده است. از ویژگی مهم این  آثار بهره بردن از اختصاصات تصویری نگارگری است، به طوری که  مخاطب خاص  و عام  به این نکته پی می‌برد، که  این آثار  از اصول و مبانی نگارگری سود جسته است.

آیین گشایش این نمایشگاه 15 شهریور ماه ساعت 17 در گالری تابستان خانه هنرمندان برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است، این مجموعه و آثار آن را می‌توان فعالیتی بینارشته‌ای دانست. مجسمه‌هایی که از نگارگری اقتباس کرده و تصاویر دو بعدی را به حجم‌های سه بعدی تبدیل کرده است. برخی از مجسمه‌ها و پیش طرح های آن توسط مینا صدری و تعدادی نیز توسط آقای دکتر حسین عصمتی طی 5 سال تولید شده است.

مینا صدری، فارغ‌التحصیل لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس پژوهش هنر و دکترای دانشگاه‌های تهران و شاهد است. تدریس و آموزش را از سال 1380 در دانشگاه‌های تهران، شاهد، الزهرا، تربیت مدرس و سوره آغاز کرد و اکنون نیز عضو هیئت علمی گروه نقاشی و مجسمه‌سازی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. مینا صدری طی سال‌های تحصیل و تدریس، ناظر و مجری چندین طرح پژوهشی بوده و در کنار آن نیز به نگارش چندین کتاب و مقاله پرداخته است؛ کتاب‌های‌ "نگاره‌های عرفانی"، "آسیب‌شناسی آموزش هنرهای سنتی در دوران معاصر". صدری در جشنواره‌ها و رویدادهای هنری داخلی نیز به عنوان داور حضوری فعال داشته و خود نیز با شرکت در مسابقات هنری موفق به دریافت چندین جایزه داخلی و بین‌المللی شده است.

حسین عصمتی نیز حسین عصمتی، تحصیلات دانشگاهی خود را در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس نقاشیِ دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس و همچنین دکترای رشته تاریخ تحلیلی تطبیقی هنر اسلامیِ دانشکده هنر دانشگاه شاهد تهران به اتمام رساند و در ادامه نیز موفق به دریافت گواهینامه درجه یک نگارگری ـ معادل دکترا ـ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید. عصمتی از سال 1378 تا کنون به تدریس و آموزش طراحی، نقاشی و نگارگری در مقاطع و سطوح مختلف آموزشی آکادمیک پرداخته و در این میان نیز چندین جلد کتاب و مقاله به رشته تحریر درآورده است که از آن جمله می‌توان به کتاب "شیوه طراحی از نقوش حیوانی در نگارگری ایران" اشاره کرد. وی در جشنواره‌ها و رویدادهای هنری مختلف داخلی و بین‌المللی به عنوان داور، عضو شورای برنامه‌ریزی و دبیر اجرایی حضوری فعال داشته، و خود نیز با شرکت در مسابقات هنری موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی شده است. حسین عصمتی شرکت در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجیِ انفرادی و گروهی را نیز در کارنامه فعالیت‌های هنری خود به ثبت رسانده است.

علاقه‌مندان می توانند برای دیدن آثار از تاریخ 15 لغایت 25 شهریورماه به خیابان طالقانی خیابان شهید موسوی شمالی باغ هنر، خانه هنرمندان گالری تابستان مراجعه نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر