مومنی‌‌شریف در آیین گشایش نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت»:

«این شرح بی‌نهایت» برگی از رابطه دلی میان ولایت فقیه با مردم است

«این شرح بی‌نهایت» برگی از رابطه دلی میان ولایت فقیه با مردم است
رئیس حوزه هنری در آیین گشایش نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» گفت: عکاسان عزیز کشور ما در این نمایشگاه برگی از رابطه دلی را که میان ولی و امام امت اسلامی ایران با مردم وجود دارد با دوربین‌های خود ثبت کردند و به نمایش گذاشتند.
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر :  ۳۹۳۶۳

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» شامل منتخبی از کارنامه تصویری عهد امت و رهبر عصر امروز در گالری خانه عکاسان ایران با حضور جمعی از عکاسان، اصحاب رسانه و مدیران فرهنگی و هنری افتتاح شد.

محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری، در آیین گشایش نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» که روز یک شنبه سوم شهریور ماه 98 در گالری خانه عکاسان حوزه هنری برپا شد گفت: عکاسان عزیز کشور ما در این نمایشگاه برگی از رابطه دلی را که میان ولی و امام امت اسلامی ایران با مردم وجود دارد با دوربین‌های خود ثبت کردند و به نمایش گذاشتند. آنچه پس از انقلاب اسلامی ایران برای جامعه مردمی ما روی داده، بی‌نظیر بوده است. اتفاقی که از صدر اسلام و در دوران زندگانی رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین حضرت علی(ع) روی نداده است. بی‌شک تاریخ پس از انقلاب اسلامی ایران با هر دوره‌ای از تاریخ دنیا متفاوت است؛ چرا که رابطه عمیقی میان مردم با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در این سال‌ها به وجود آمده و دل‌های‌شان به هم گره خورده است. قدردان زحمات همه هنرمندان عکاسی هستیم که این قاب‌های ماندگار را برای نسل‌های آینده ایران اسلامی ثبت و ضبط کرده‌اند.

وی با اشاره به گسترش گالری خانه عکاسان در خیابان سمیه، جنب فروشگاه کتاب سوره مهر گفت: بی‌شک از برپایی این گالری به گونه‌ای که در شأن آثار عکاسان بوده و توان به نمایش گذاشتن عظمت برخی آثار فاخر را دارد، خرسند و شاکر خداوند هستیم.

مومنی‌ در ادامه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی برخی مفاهیم معنی واقعی خود را به دست آوردند و برای همگان ملموس شد. از جمله این مفاهیم امام و امت است که با معرفی ولایت فقیه شاهد عشق‌ورزی مردم با امام خودشان بودیم که در دنیا بی‌مانند است. از این عشق‌ورزی‌ها لحظات بدیعی خلق می‌شود که عکاسان ما توانسته‌اند برخی از آن‌ها را ثبت کنند. چنین اقداماتی از سوی این هنرمندان عکاس شایسته تقدیر است.

گفتنی است، در این نمایشگاه از کتاب عکس «‌رنج‌ها و گنج‌ها» با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر