نمایشگاه خوش‌نویسی هنرمند زنجانی در باکو برگزار شد

نمایشگاه خوش‌نویسی هنرمند زنجانی در باکو برگزار شد
نمایشگاه انفرادی آثار خوش‌نویسی علی عبدالحسین‌زاده از هنرمندان فعال حوزه هنری استان زنجان به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت در کشور آذربایجان برگزار شد.
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
کد خبر :  ۳۹۳۲۳

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری،نمایشگاه خوش‌نویسی «کتابت  وحی» دکتر علی عبدالحسین‌زاده هنرمند ایرانی با مساعدت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

در این نمایشگاه که به مناسبت عید غدیرخم در سالن نمایشگاه خانه فرهنگی شهریار و با رایزنی فرهنگی سفارت ایران برگزار شد، ۲۳ تابلوی با مضامین قرآن مجید و احادیث امام علی‌(ع) و با استقبال شمار زیادی از اتباع آذربایجان در معرض دید عموم قرار گرفت.

۹ سوره قرآن کریم به خط ثلث روی چرم تذهیب شده با آب طلا با جلد نقره و ملیله کاری شده، ۹ سوره قرآن مجید به خط نسخ، کل قرآن کریم به خط نسخ و کل قرآن به خط ثلث از جمله آثار خوش‌نویسی این هنرمند معروف ایرانی بود که بیشتر توجه بازدید گنندگان را جلب کرد.

عبدالحسین‌زاده به عنوان یکی از هنرمندان خوش‌نویس ایرانی حدود ۳۰ سال به شغل طبابت مشغول بوده و کتابت قرآن را در کنار کارهای خود انجام می‌دهد.

وی تاکنون موفق به دریافت چند لوح تقدیر در مسابقات بین‌المللی خوش‌نویسی در ایران، عراق و ترکیه شده است. کتابت صحیفه سجادیه، برگزاری ورک شاپ، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و... از دیگر فعالیت‌های این هنرمندان فعال حوزه هنری زنجان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر