کاریکاتوریست استان سمنان:

در حوزه هنری، عمل به حرف ها، شعار نیست

در حوزه هنری، عمل به حرف ها، شعار نیست
خوشبختانه در حوزه هنری عمل به حرف ها تنها یک شعار نبوده و تا به اینجا به واقعیت پیوسته و حوزه هنری استان سمنان نگاهی کاملا حرفه ای و کارشناسانه به این بخش دارد.
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
کد خبر :  ۳۹۱۴۹

کاریکاتوریست استان سمنان در خصوص عملکرد حوزه هنری استان سمنان در راستای حمایت از کاریکاتوریست های متعهد و انقلابی بیان کرد: خوشبختانه در حوزه هنری عمل به حرف ها تنها یک شعار نبوده و تا به اینجا به واقعیت پیوسته و حوزه هنری استان سمنان نگاهی کاملا حرفه ای و کارشناسانه به این بخش دارد.

رضا حمیدی مطلق در گفت و گو با روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان افزود: از آنجایی که ویژگی های کاریکاتور، نقد و نمایان کردن لایه های پنهان و زیرین مسائل است در دو دهه اخیر با توجه به درگیری ها و حوادث منطقه ای، جامعه هنری کاریکاتور در افشاگری مسائل سیاسی و پشت پرده نظیر تضییع حقوق بشر، نژادپرستی و نسل کشی بسیار متعهدانه عمل کرده است.

وی در خصوص سهم کاریکاتور در توجه به مسائل بین المللی و منطقه ای گفت: کاریکاتور در ایران، هم از نظر کمی و از هم از نظر کیفی از جایگاه بالایی در سطح جهانی برخوردار است و برپایی جشنواره ها و نمایشگاه های مستمر کاریکاتور در نقاط مختلف جهان و کسب جوایز جهانی گواه این ادعا است و واکنش هنرمندان متعهد ایرانی نسبت به فجایعی که در منطقه رخ می دهد همواره برجسته بوده است.

حمیدی مطلق برای بهبود و ارتقاء وضعیت هنر انقلاب به ویژه در حوزه کاریکاتور پیشنهاد داد: حمایت از هنرمندان تاریخ مصرف نداشته باشد و هنر جنبه سفارشی پیدا نکند تا از کیفیت آن کاسته نشود.

کاریکاتوریست عضو دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری استان سمنان افزود: مساله دیگر، توجه ارگان ها و نگاه رسانه ای به جامعه هنری کاریکاتور اعم از فراهم کردن بستری مناسب به منظور رشد کاریکاتور  و کاریکاتوریست های ایرانی است و نیز خاطرنشان کردن اهمیت کاریکاتور به مسوولان و به کارگیری زبان تصویری آن؛ چرا که انتقال هر اندیشه و مهارت از طریق هنر، سریع تر و تاثیرگذارتر است.

دارنده رتبه اول دوره هفتم «جشنواره سراسری کاریکاتور نفوذ» درباره آثاری که در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی در دست اجرا دارد اظهار داشت: در این زمینه تاکنون آثاری تولید کرده ام که خوشبختانه دستاوردهایی چون جوایز برتر و اول در جشنواره های کشوری و راهیابی آثار به مرحله نمایشگاهی در بر داشته است. آثاری در موضوعات قدرت منطقه ای، فاجعه منا، جنایت های آمریکا، هویت ایرانی-اسلامی، فضای مجازی، نفوذ، امنیت، کالای ایرانی و...که انشاالله این روند ادامه دار و مستمر  خواهد بود، چرا که علاقه مندم فعالیت بیشتری در این خصوص داشته باشم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر