گفتگو با رضا ساکی

درِ مکتب‌خانه طنز به روی علاقه‌مندان باز است

درِ مکتب‌خانه طنز به روی علاقه‌مندان باز است
اگر کسی به شکل جدی قصد دارد نویسندگی در حوزه طنز را دنبال کند بهتر است به شکل مستمر به مکتب‌خانه طنز بیاید.
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر :  ۳۹۱۲۳

رضا ساکی، طنزپرداز، نویسنده و روزنامه‌نگار درباره مکتب‌خانه طنز حوزه هنری گفت: در این کلاس‌ها به روی همه باز است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به حوزه هنری در مکتب‌خانه طنز حضور پیدا کنند. البته اگر کسی به شکل جدی قصد دارد نویسندگی در حوزه طنز را دنبال کند بهتر است به شکل مستمر به مکتب‌خانه طنز بیاید و با یک یا چند جلسه حضور در این کارگاه امکان برنامه‌ریزی و خوانش آثار و نقدشان وجود ندارد.

اغلب کسانی که در طول سال‌های قبل به شکل مستمر کلاس‌های «مکتب‌خانه طنز» را دنبال کرده‌اند آثارشان در روزنامه و رسانه‌های کشور منتشر می‌شود و به شکل جدی در نویسندگی طنز فعالیت می‌کنند.

ساکی درباره روند برگزاری «مکتب‌خانه طنز» نیز گفت: زمان برگزاری این کلاس‌ها تا حدودی متغیر است و علاقه‌مندان باید از پایگاه خبری دفتر طنز حوزه هنری جویای زمان برگزاری شوند.

در هر جلسه داستان‌ها و آثار طنز هنرجویان خوانده شده و نقد و بررسی می‌شود. همچنین در هر جلسه درباره موضوعات مختلفی همچون طنز سیاسی، نقیضه، طنز در ادبیات داستانی و ... صحبت می‌شود.

بهترین کار برای علاقه‌مندان به طنزنویسی خواندن کتاب‌های طنز تالیفی و ترجمه و مطالعه زیاد است و اگر سوال‌هایی در این زمینه داشتند می توانند به مکتب خانه طنز مراجعه کنند.

«ﻣﮑﺘﺐ‌ﺧﺎﻧﻪ ﻃﻨﺰ» ﻧﺎﻡ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻧﺸﺴﺖ‌ﻫﺎیی ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺖ ﺩﻓﺘﺮ ﻃﻨﺰ ﺣﻮﺯﻩ ﻫﻨﺮی و با مدیریت رضا ساکی ﺑﺮﺍی ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻃﻨﺰﻧﻮیسی به ویژه نثرطنز و داستان طنز ﺑﺮﺍی ﺩﻭﺳﺘﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍین ﺭﺷﺘﻪ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ میﺷﻮﺩ. ﻭﺭﻭﺩ به این کارگاه آموزشی ﺑﺮﺍی ﻋﻤﻮﻡ ﻋﻼﻗﻪ‌ﻣﻨﺪﺍﻥ ﺑﻪ ﻃﻨﺰ ﻭ ﻃﻨﺰﻧﻮیسی ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﺖ.

ارسال نظر