نمایشگاه هنر آینه‌کاری در معماری ایران افتتاح شد

سیاوش طرزی: آموزش و تربیت هنرمند آینه‌کار در حوزه هنری اقدامی ارزشمند است

سیاوش طرزی: آموزش و تربیت هنرمند آینه‌کار در حوزه هنری اقدامی ارزشمند است
سیاوش طرزی، استاد هنر آینه‌کاری، درباره برپایی نمایشگاه آثارش گفت: به نمایش گذاشتن آثار و سپس جذب علاقه‌مند، مقدمه کار بسیار بزرگی به نام آموزش و تربیت هنرمندانی است که دغدغه معماری ایرانی را دارند.
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
کد خبر :  ۳۹۰۴۲

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه آثار آینه‌کاری سیاوش طرزی با عنوان «هنر آینه‌کاری در معماری ایران» در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه سیاوش طرزی درباره هنر آینه‌کاری گفت: هنر آینه‌کاری یکی از رشته‌های اصیل و ریشه‌دار معماری ایرانی است که متاسفانه به دلیل بی‌توجهی عده کمی با اصول آن آشنا هستند، اما با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی علاقه‌مندان با کار آینه‌کاری آشنا شده و سپس در مسیر فراگیری این هنر قدم بر می‌دارند، در حال حاضر هنر آینه‌کاری در کشور طرفداران بسیاری دارد، اما کسانی که در عرصه معماری فعالیت می‌کنند بیشتر به بُعد مادی و درآمدی آن توجه دارند، در حالی که بُعد دیگر این هنر بحث زیبایی‌شناسی و خلاقیت در آن است.

وی ادامه داد: مرکز معماری حوزه هنری با برپایی کارگاهی کار تربیت هنرمندان را آغاز کرده و این قدم بزرگی است که می‌توان در عرصه افزایش هنرمندان خلاق، احیای هنر معماری ایرانی و بازگشت به دوران طلایی برداشته شده است. در کارگاه مذکور هنرجویان با فنون و تکنیک‌هایی آشنا می‌شوند که در این سال‌ها کمتر به آن‌ها اشاره شده و گاه در دست فراموشی بوده است. دغدغه مرکز معماری حوزه هنری به جهت پرداختن به این هنرها بسیار ارزشمند است.

 

 

علی فروزان‌فر، رئیس مرکز معماری حوزه هنری، نیز درباره برپایی این نمایشگاه گفت: گالری ابوالفضل عالی میزبان 40 اثر فاخر از مجموعه آثار استاد سیاوش طرزی است که می‌تواند بخشی از هنر زیبای آینه‌کاری را در معرض دید مخاطبین قرار دهد. متاسفانه در سال‌های گذشته این هنر زیبا به فراموشی سپرده شده، اما مرکز معماری حوزه هنری در نظر دارد تا با آموزش و تربیت هنرجویان، فضایی را فراهم کند تا اساتید به انتقال تجربیات خود بپردازند. در حال حاضر استاد طرزی بیش از 20 هنرجو را آموزش می‌دهند و این هنرجویان خط به خط فنون و تکنیک‌های آینه‌کاری را فرامی‌گیرند. هنر آینه‌کاری، گچ‌بری، آجر هفت‌رنگ، لعاب‌کاری، معرق‌کاری و سایر اصول معماری ایرانی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم با تربیت هنرمندان جریان نوینی از معماری ایرانی را به حرکت دربیاوریم.

علاقه‌مندان برای تماشای آثار این هنرمند می‌توانند 19 الی 26 مردادماه همه‌روزه به‌غیر از روزهای پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 9 الی 18 به نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر