دومین نشست تصویرگران در حوزه هنری هرمزگان

دومین نشست تصویرگران در حوزه هنری هرمزگان
دومین نشست تصویرگران با هدف تولید آثار هنری در رشته تصویر سازی با موضوع " متل های هرمزگان " در حوزه هنری استان برگزار شد.
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
کد خبر :  ۳۸۸۹۶

 

 

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری هرمزگان ، مهری لشکری کارشناس تجسمی حوزه هنری استان طی سخنانی اظهار داشت : در این نشست که با حضور استاد علی رضایی ، محقق و پژوهشگر استان برگزار گردید ، تعداد زیادی از چیستان هایی استان ، بازگو و توضیحاتی در خصوص هر کدام از آنها ارائه گردید.

رضایی در این نشست بیان داشت :  در گذشته یکی از سرگرمی های اعضای خانواده این بود که چیستان هایی را به صورت شعر و یا جمله با واژه های بومی مطرح نموده و کودکان نیزسعی می کردند پاسخ آن را کشف کنند .

وی در ادامه گفت : چیستان ها در گذشته این خوبی را داشتند که از یک سو باعث ایجاد همدلی و از سوی دیگر قدرت درک کودکان را  بالا می برد و حس عاطفی خوبی بین اعضای خانواده ایجاد می کرد.

رضایی افزود :  در آن زمان هر کدام از اعضای خانواده یک جواب  خاصی به پرسش مطرح شده می دادند و کسی که پاسخش به موضوع نزدیک تر می شد احساس غرور و شعف خاصی می کرد . لذا ما بر این باوریم  که در دوران کنونی لازم است این همدلی را از طریق زبان هنر با درک این مساله که کودکان ما نیاز به خلاقیت دارند ایجاد کرده  و ذهن آنان را به گونه ای درگیر کنیم که باعث ایجاد خلاقیت گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر