کتاب تاریخ عکاسی همدان چاپ شد

کتاب تاریخ عکاسی همدان چاپ شد
مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری همدان گفت: کتاب «تاریخ عکاسی همدان» که بخشی از دانشنامه همدان است به چاپ رسید
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر :  ۳۸۶۵۱

خلیل‌الله بیک محمدی از چاپ کتاب «تاریخ عکاسی همدان» که بخشی از دانشنامه همدان به شمار می‌رود خبر داد و اظهار کرد: این کتاب توسط سمیرا سبزی نگارش شده و مربوط به تاریخچه و پیدایش عکاسی در همدان است.

وی تصریح کرد: این کتاب به معرفی هنرمندان، عکاسی‌ های شاخص و عکاسخانه‌ها، آغازگرهای عکاسی در همدان و کسانی که در تاریخ عکاسی همدان نقش داشتند، پرداخته است.

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری همدان با بیان اینکه این کتاب به تاریخچه عکاسی در همدان پرداخته است افزود: در این کتاب هنرمندان و عکس‌های شاخصی از همدان به تصویر کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه فصل اول به صورت مقدمه و با قلم محمدرضا طهماسب پور از محققان برجسته کشوری نگارش شده است گفت: فصل‌های بعد به عکاسخانه های همدان و هنرمندانی که از همدان عکس گرفته و این شهر را معرفی کرده‌اند، پرداخته است.

بیک ‌محمدی با بیان اینکه این کتاب در قطع وزیری است یادآور شد: کتاب «تاریخ عکاسی همدان» در 388 صفحه و 11 فصل تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 350 عکس قدیمی از ایران و همدان به تصویر کشیده شده است بیان کرد: در حال حاضر یک‌ هزار نسخه از این کتاب به چاپ رسیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر