صحنه های خوفناک رویدادهای مکاشفات یوحنا

صحنه های خوفناک رویدادهای مکاشفات یوحنا
یکی از آثار بزرگ اولیه " آلبرشت دورر" مجموعه ای از گراوورهای چوبی بزرگ است که مکاشفه ی یوحنای قدیس را تصویر می کند
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر :  ۳۸۴۴۱

نبرد میکاییل قدیس با اژدها/1498/باسمه چوبی

 

یکی از آثار بزرگ اولیه " آلبرشت دورر" مجموعه ای از گراوورهای چوبی بزرگ است که مکاشفه ی یوحنای قدیس را تصویر می کند، و موفقیت بزرگ و سریعی برای وی به دنبال داشت. صحنه های دهشت انگیز بازخواست روز قیامت و علایم و هشدارهای فرارسیدن آن، هرگز با چنین قدرت و توانایی، بازنمایی تصویری نشده بود. بدون شک آفرینش های "دورر" و علاقه مردم نسبت به آن ها، از نارضایی عمومی نسبت به نهادهای کلیسا تاثیر گرفته است که در اواخر قرون وسطی در آلمان شایع و رایج شده بود.

صحنه های خوفناک رویدادهای مکاشفات یوحنا، در نظر علاقمندان به آثار "دورر" به مهمترین موضوع درخور توجه روز تبدیل شده بود. زیرا افراد بسیاری انتظار داشتند که این مکاشفات در طول زندگی آن ها به تحقق درآید. این اثر، تصویری از مکاشفه یوحنا، باب دوازدهم، آیه هفتم را نشان می دهد.

"دورر"، برای بازنمایی این لحظه بزرگ، همه آن حالت گیری های سنتی را کنار نهاد که برای بازنمایی جنگ یک قهرمان در برابر حرفی خطرناک و مهلک، با جلوه ای از آراستگی و آسوده حالیف بارها و بارها استفاده شده بودند. قدیس و میکاییلی که "دورر" تصویر کرده است هیچ ژست و حالتی را نشان نمی دهد و در نهایت خشکی و جدیت است. او از هردو دست خود در تقلایی زور ورزانه برای فرو بردن نیزه اش در گلوی اژدها استفاده می کند، و این نمایش قدرت، تمامی صحنه را تحت تاثیر قرار داده است. پیرامون او چندین و چند ملایک جنگنده دیگر با شمشیر و کمان در برابر غولان خونخواری که ظاهر غریبشان از حد هر توصیفی در می گذرد، در حال نبردند. در زیر این صحنه کارزار آسمانی، چشم انداز آسوده و آرامی با مونوگرام معرف دورر دیده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر