گفتگو با محمد حسین مهدویان

محفل طنز قندشکن یزد مفید، پربار و در حال شکوفایی است

محفل طنز قندشکن یزد مفید، پربار و در حال شکوفایی است
محمدحسین مهدویان گفت: یکی از رسالت‌های محافل طنز، توجه جدی به لهجه و گویش بومی و محلی است.
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
کد خبر :  ۳۸۴۲۰

محمدحسین مهدویان گفت: یکی از رسالت‌های محافل طنز، توجه جدی به لهجه و گویش بومی و محلی است.

محمدحسین مهدویان از شاعران طنزپرداز استان قم که به بیستمین محفل طنز «قندشکن» یزد دعوت شده بود در خصوص این محفل گفت: این محفل پربار و مفید به همت حجت‌الاسلام مهدی پرنیان ـ‌مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد‌ـ با استقبال پرشور و چشمگیر مردم و اهالی فرهنگ و ادب به خوبی در حال برگزاری است و آینده درخشانی را برای طنز این استان نوید می‌دهد.

وی با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های ادبی استان یزد گفت: این استعدادها همان‌گونه که در محافل قندشکن دیده می‌شود در حال رشد و شکوفایی است، هرچند ممکن است آثار ضعیفی نیز ارائه شود که با آموزش و کسب دانش و تجربه، ارتقا خواهد یافت.

برگزاری کارگاه‌های طنزپردازی را حرکتی مؤثر در جهت رشد و پیشرفت استعدادهای ادبی است. پیش از برگزاری محافل بهتر است آثار ارائه شده در کارگاه خوانده، نقد و بررسی و ایرادها و نقص‌های آن برطرف شود.

سطح آثار ارائه شده در قندشکن بیستم را خوب و قابل قبول است. آثاری نیز با گویش محلی و بومی خوانده شد که برای من خیلی جالب و جذاب بود.

یکی از رسالت‌های این محافل در کنار پرداختن به طنز فاخر، باید توجه جدی به لهجه و گویش بومی و محلی همان استان باشد و در قم نیز همانند یزد به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است.

اگر چه محفل طنز قندشکن حوزه هنری یزد هنوز آن طور که باید در کشور معرفی نشده ولی به خوبی دارد پیش می‌رود و با حضور استعدادها، ظرفیت‌ها و ارتباط‌ خوب و گسترده این نهاد با اهالی فرهنگ، هنر و ادب، ان‌شاءالله در آینده نزدیک خیلی بیشتر می‌تواند در سطح کشور مطرح و شناخته شود.

بیستمین محفل طنز قندشکن با موضوع «فعال‌سازی رگ غیرت در مورد زبان مادری: فارسی» با حضور محمدحسین مهدویان، تعدادی از هنرمندان و شاعران استان کرمان از جمله مسلم حسن‌شاهی و جمعی از شعرا و طنزپردازان یزدی و علاقه‌مندان در نارنجستان هنر حوزه هنری استان برگزار شد.

محافل ماهانه طنز قندشکن چهارشنبه اول هر ماه در حوزه هنری یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر