تأکید بر معرفی آثار هنرمندان ایرانی و ژاپنی

تأکید بر معرفی آثار هنرمندان ایرانی و ژاپنی
آثار هنرمندان ایرانی و ژاپنی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و انتشارات کوکومین میرای در ژاپن معرفی می‌شود.
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر :  ۳۸۲۷۹

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم تِروکو می‌یاکاوا، نویسنده ژاپنی، موریاما، رییس انجمن گوئن و ناکاجیما، مسئول هماهنگی انتشارات کوکومین میرای، 19 تیرماه با حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در محل این نمایندگی فرهنگی دیدار و در خصوص معرفی آثار هنرمندان ایران و ژاپن و همچنین، موضوعات فرهنگی ایران و ژاپن گفت‌وگو کردند.

دیوسالار با اشاره به نودمین سال آغاز روابط رسمی دو کشور گفت: مردم ایران و ژاپن علاقه‌مندی‌های فراوان فرهنگی و هنری مبتنی بر بیش از 1300 سال روابط تاریخی و صمیمانه را تجربه کرده‌اند.

رایزن فرهنگی ایران در ژاپن افزود: علاقه و احترام متقابل میان آنان وجود داشته و دارد و لذا باید تلاش کرد تا هر چه بیشتر نسبت به ایجاد شناخت و آشنایی فرهنگی و هنری از ایران و ژاپن در تعاملات فرهنگی فیمابین توسعه یابد.

وی به همکاری رایزنی فرهنگی ایران و انتشارات کوکومین میرای برای معرفی آثار هنرمندان ایرانی و ژاپنی اشاره و اظهار امیدواری کرد بتوان نقش مؤثرتری را در این زمینه ایفا کرد.

تروکو می یاکا، بانوی نویسنده ژاپنی هم با معرفی برخی از کتب و آثار منتشر شده خود، به جایگاه فرهنگ و تمدن ایرانی و به ویژه شعر اشاره و سؤالاتی در زمینه‌های مختلف از جمله کتاب، زنان در ایران و ... مطرح کرد.

در ادامه این دیدار، گزارشی از موضوعات و اطلاعات جمع آوری شده در خصوص معرفی شعر و آثار هنری ایران و ژاپن ارائه شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر