برپایی نمایشگاه خوشنویسی هنرمند ایرانی درقطر

برپایی نمایشگاه خوشنویسی هنرمند ایرانی درقطر
نمایشگاه خوشنویسی «بسم الله الرحمن الرحیم» آثار هنرمند ایرانی «ابوالفضل خزاعی» با حضور مقامات قطر در شهرک فرهنگی کتارای این کشور گشایش یافت.
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر :  ۳۸۰۸۶

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه خوشنویسی «بسم الله الرحمن الرحیم» با حضور «خالد بن ابراهیم السُلیطی» مدیر کل شهرک فرهنگی کتارا، مجید سلیمانی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر و رضا شهریور رایزن فرهنگی کشورمان درسالن شماره ۲ ساختمان ۲۲ شهرک فرهنگی کتارا افتتاح شد.

در این نمایشگاه خوشنویسی، تعداد ۳۰ اثر خوشنویسی درابعاد مختلف به تماشا گذاشته شده است و تمام این آثار با عبارت بسم الله الرحمن الرحیم و با شیوه های نگارشیِ چهار خط مُحقَّق - نَسخ - ثُلث - رِقاع از خطوط شش‌گانه اصلی مزین است.

رایزن فرهنگی ایران در قطر برگزاری این نمایشگاه را درراستای گرامی داشت این هنر و بالابردن سطح اهمیت به خط عربی و فارسی است.

«رضا شهریور» افزود: این نمایشگاه شامل دو جنبه است یکی شکلی و دیگری معنایی که در جنبه شکلی، زیباییِ خوشنویسی و در جنبه معنایی، مفهوم روحی و مغزای معنویِ بسم الله الرحمن الرحیم مد نظر است.

همچنین، هم‌زمان با نمایشگاه یک کارگاه آموزشی خوشنویسی به اهتمام رایزنی فرهنگی و همکاری مرکز هنرهای دیداری (مرکز الفنون البصریه) وابسته به وزارت فرهنگ و ورزش قطر با تدریس خزاعی هنرمند اعزامی برگزار شد.

این نمایشگاه به مدت یک هفته همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب پذیرای علاقه‌مندان و بازدید‌کنندگان است.

استاد ابوالفضل خزاعی درباره این نمایشگاه اظهار داشت: نگارش تمام آثار عرضه شده در نمایشگاه با احتساب کار تذهیب و حاشیه‌بندی آثار که توسط هنرمندان برجسته این هنر زیبا انجام شده است، یک سال زمان برده است.

در آیین گشایش این نمایشگاه «فکرت اوزر» سفیر ترکیه در قطر، «اکسل واینهورست» سفیر استرالیا در قطر، «عبدالستار جنابی» کاردار سفارت عراق در قطر، «راشد المُهنَّدی» خطاط سرشناس قرآن کریم قطر، محمد الجوهری چهره شاخص رسانه ای و مجری برنامه «المشهد الثقافی» رادیو قطر، حسن رشید ادیب و نویسنده قطری و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به هنر خوشنویسی ایران و همچنین «محمد علی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر حضور داشتند.

این نمایشگاه علاوه بر استقبال بازدیدکنندگان، از سوی رسانه‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری قطر مورد توجه قرار گرفت به گونه‌ای که همه روزنامه‌های عربی زبان دوحه شامل روزنامه‌های الشرق، الوطن، الرایه و العرب و برخی روزنامه های انگلیسی زبان، آن را پوشش می‌دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر