اسماعیل آجرلو، دبیر همایش حقوق بشر آمریکایی:

همایش حقوق بشر آمریکایی برگزار می‌شود/ معرفی برگزیدگان ۱۲ تیرماه

همایش حقوق بشر آمریکایی برگزار می‌شود/ معرفی برگزیدگان ۱۲ تیرماه
دبیر همایش حقوق بشر آمریکایی گفت: هدف از برگزاری این همایش بصیرت‌فزایی و آگاهی‌بخشی به مردم چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی به جهت شناساندن چهره واقعی آمریکاست.
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر :  ۳۸۰۸۴

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، اسماعیل آجرلو، رئیس حوزه هنری استان البرز و دبیر چهارمین همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی درباره برگزاری همایش حقوق بشر آمریکایی گفت: امسال نیز بر طبق سنوات گذشته از ششم تا دوازدهم تیرماه هفته حقوق بشر آمریکایی نامیده شده است. در پایان این هفته همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی با همکاری حوزه هنری استان البرز، شبکه افق، شبکه یک سیما و شبکه مستند در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای همایش امسال تلاش کرده‌ایم تا نسبت به سال‌های گذشته برد رسانه‌ای وسیعی در سطح ملی و بین المللی داشته باشیم به همین منظور بخش جایزه ملی به بخش‌های دیگر همایش اضافه شده است. در روز برگزاری همایش در تاریخ 12 تیرماه، برگزیدگان در دو بخش علمی و هنری تقدیر خواهند شد که در بخش علمی جمعی از اساتید به عنوان پژوهشگران و فعالان علمی برگزیده حضور خواهند داشت. در این هفته افشای حقوق بشر آمریکایی به عنوان موضوع اصلی انتخاب شده و رقابت‌ها در گرایش‌های علمی و حقوقی، هنری، تولیدات رسانه‌های اجتماعی و تولید برنامه‌های تلویزیونی حول محور این موضوع پیگیری می‌شود. اتفاق دیگری که امسال رخ داده این است که دبیرخانه این همایش در تمام طول سال فعالیت می‌کند و تولیداتی را که در راستای افشای حقوق بشر آمریکایی  است، رصد کرده و بر اساس شاخص‌های اعلام شده تولیدات برجسته را انتخاب می کند.

دبیر چهارمین همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی درباره مدعوین همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی گفت:  آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه به عنوان سخنران اصلی دعوت شده‌اند و آقای محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، عباسعلی کدخدایی از اعضای شورای نگهبان، ابوالقاسم طالبی کارگردان و نادر طالب‌زاده از فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی در این همایش حضور خواهند داشت. شایان ذکر است  از سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه نیز تقدیر خواهد شد.

آجرلو درباره هدف از برگزاری این همایش را نمایش چهره واقعی آمریکا و غرب عنوان کرد و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تاکید کردند که در این هفته که جنایات متعددی توسط آمریکا و متحدانش صورت گرفته به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شود. از همین رو باید چهره واقعی ایالات متحده به مردم نشان داده شود، بصیرت‌افزایی نسبت به حقوق بشر آمریکایی افزایش آگاهی مردم نسبت به دروغ‌پراکنی‌ها و موضوعات غیرواقعی که توسط رسانه‌ها در افکار عمومی منتشر می‌شود و افشاگری جنایات متعدد استکبار جهانی هدف اصلی این هفته و همایش مذکور خواهد بود.

گفتنی است، همایش حقوق بشر آمریکایی روز ۱۲ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر