حوزه هنری به دنبال فرهنگ‌سازی در نشر معماری ایرانی اسلامی است

حوزه هنری به دنبال فرهنگ‌سازی در نشر معماری ایرانی اسلامی است
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: حوزه هنری به دنبال فرهنگ‌سازی در نشر معماری با هویت ایرانی اسلامی است.
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
کد خبر :  ۳۸۰۵۴

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی در همایش معماری رهآورد ۶۰ که به همت حوزه هنری استان و کانون معماران و شهرسازان برگزار شد، اظهار کرد: معماری هر ملت، بخشی از هویت آن است.

وی افزود: در کنار سایر مولفه ها، باید برای شناخت فرهنگ، تمدن و تاریخ یک ملت و یک شهر به بحث معماری آن هم پرداخت؛ در حقیقت معماری آیینه ای از درون جامعه است.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه افزود: باید به بروزسازی معماری ایرانی اسلامی بپردازیم و آن را مطابق با اقتضائات روز طراحی کنیم کنیم و تعریف دقیق تر آنرا مشخص کنیم ولی باید کارکردهای آن را نیز حفظ کنیم؛ این انسجام و تثبیت فقط به دست معماران قابل انجام است.

وی در ادامه هدف از برگزاری این همایش و سلسله نشست های تخصصی معماری و شهرسازی توسط حوزه هنری، نشر معماری با هویت ایرانی اسلامی عنوان کرد.

بلاغی همچنین ادامه داد: تشکیل کارگروه تخصصی معماری با همکاری انجمن معماران کار برزگی است که انجام شده و امروز شاهد شصتمین نشست تخصصی این کارگروه هستیم.

گفتنی است، سلسله نشست های تخصصی معماری و شهرسازی با موضوع گفتگوی دانش و حرفه در بستر شهر با حضور دکتر مهدی حجت، ایرج شهین باهر و جمعی از مهندسان و دانشجویان رشته معماری در پردیس سینمایی فرهنگی قدس تبریز برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ارسال نظر